Това каза министърът по управление на европейските фондове Томислав Дончев на заседание на Съвета за обществени консултации за бъдещето на кохезионната политика.
Дончев посочи, че в следващия програмен период от 2014 г. до 2020 г. предстои намаляване на броя на финансираните инструменти и на администрацията по проектите, които се обслужват. Раздробяване на оперативните програми не е необходимо и това е европейска тенденция, смята министърът. Той заяви, че има страни като Естония, които мислят само за една оперативна програма за следващия програмен период, но не уточни коя е тя. Според него е по-вероятно ОП „Транспорт” да остане самостоятелна.
„Има предложение за самостоятелна оперативна програма „Енергетика”, но аз пък имам поне още пет, между които „Туризъм”, „Информационни технологии”, „Научно-изследователска дейност”. Задължително ще продължи да има Оперативна програма за развитие на селските райони. Не е важно колко оперативни програми имаме, а да имат приоритетна ос и качествено изпълнение”, каза още Томислав Дончев.
Той уточни, че към момента не се коментира създаването на отделна програма „Здравеопазване” , но е належащо то да бъде застъпено като приоритетна ос в някои други програми.
"Голямо предизвикателство е това, че в "Стратегия 2020" не се забелязват нуждите, които България има. Там никъде не се говори за базисната инфраструктура. Категорично съм заявявал, че към целите в Стратегията трябва да бъдат добавени и тези цели. Не можем да говорим за икономическо, социално и териториално сближаване, ако нямаме базисна инфраструктура. Имам увереността, че това съображение ще бъде взето предвид", допълни министърът по управление на европейските фондове.