София изхарчи 1,5 млн. лв. за велоалея в Младост

share

След две седмици столичани ще имат нова велоалея. Дълга 7,8 километра, тя ще минава през "Младост" и ще свързва метростанцията в "Младост 1" с "Младост 4". Проектът е за малко над 1,5 млн. лева, като са предвидени пари и за околните тротоари.

Досега са изградени трасетата в трета и четвърта част на "Младост", но още не са покрити с асфалт. Новите писти за колоездачи се изграждат така, че да са разграничени от тротоарите и ще бъдат оцветени с червен асфалт, за да могат да се отличават ясно. Подновяват се и тротоарните настилки. Проблемът е, че върху тях се паркира и така веднага се разрушават. "Трябва ли да слагаме антипаркинг колчета тук и да даваме допълнително пари или хората ще спрат да паркират съзнателно", възмути се кметът Йорданка Фандъкова по време на инспекция за строителните дейности по велоалеите в "Младост".

По-рано през годината тя каза, че общината е изградила схема за 100-километрова веломрежа в столицата, която трябва да бъде изпълнена до 2013 година. Алеите ще свързват метростанциите с различни квартали, за да може хората да се придвижват с велосипеди.

Досега общата дължина на изградените велоалеи на територията на столицата е 8,26 километра. В това число се включват тази по бул. "Евлоги и Христо Георгиеви", алеята по бул. "Цар Борис III" и малка част от Южния парк. Само за първите две са похарчени над 2 400 000 лева.

Преди години много любители на колоезденето се обявиха против досегашните велоалеи, защото са очертани с жълта боя, а маршрутът, по който преминават, е абсурден. Сега съществуват две изградени велоалеи - едната започва от "Руски паметник", продължава по бул. "Цар Борис III" и стига до Околовръстното шосе, другата започва от НДК, продължава по бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" и стига до парка "Заимов".

За първата алея представители на "Велоеволюция" коментираха, че е значително по-безопасна от тези, които са само на пътното платно. За нея е необходимо да се направи маркировка, която да я отличава на кръстовищата, както и по продължение на самата алея, за да я отделя от пешеходната зона, смятат членовете на организацията. Изграждането на тази част за велосипеди е струвало на общината 1 270 722 лева според пресцентъра.

Значително по-критично е положението по велоалеята, която започва от Националния дворец на културата. Основните рискови места са кръстовищата, особено това при "Орлов мост", коментираха от "Велоеволюция". Има и някои нелогични решения - някъде двете линии, очертаващи алеята, заобикалят кошчета за боклук и будки за вестници. Друго неудобство създава настилката, защото тя е направена от плочки, а не с асфалт, което затруднява движението, оплакват се велолюбители. И за тази алея са били отделени над милион - 1 193 177 лева, казаха от пресцентъра на Столичната община.

Водещи новини

Още новини