"Определено има намаляване на потреблението в страната", констатира земеделският министър Мирослав Найденов в студиото на сутрешния блок на БТВ.
Той отбеляза обаче, че тенденцията се наблюдавала най-вече по отношение на по-скъпите, по-луксозни стоки.
"Намаленото потребление е бич и за търговците", посочи аграрният министър. Затова и кампанията „Истински евтина Коледа” има идея промоциите да започнат още преди коледните и новогодишните празници, т.е. по-рано от декември. Те ще са насочени към продукти, произведени в България, а вестниците, които организират кампанията – „Труд” и „24 часа” – ще публикуват на страниците си информация къде и какви стоки се продават на по-ниски цени.
Инициативата е продължение на договореното от правителството и три търговски вериги замразяване на цените на десетина хранителни стоки от първа необходимост, което беше в сила до октомври. Хляб, сирене, яйца, колбаси отново ще попаднат в т.нар. „социална кошница” в обхвата на новата промоция.
Бюджет 2013 е социален, смята още земеделският министър. "Нужно е консолидиране на общественото мнение относно въвеждането на 10% лихва върху депозитите", каза Найденов.
Според него, многото говорене в пространството – определено създава негативно обществено мнение. "Аз не бях на този обществен съвет, не знам дали по най-правилния начин се поднася идеята за 10% лихва върху депозитите пред обществото. За мен е трудно да направя коментар по темата, защото това не е моя ресор", каза Найденов.
"Общественото мнение, което определено е негативно, трябва да се консолидира, както го направихме със Закона за горите. Не знам дали идеята се поднася по най-правилния начин на обществото", допълни министърът.
Според Найденов, трябва да се направи по-точен анализ и да се обясни, може би трябва това да е предназначено по-скоро към хората с големите депозити, иначе се остава с впечатление, че хората с по-малки депозити в банката ще останат с още по-малки.