Какви са правата ни при забавени и отменени полети?

Pixabay
share

Обслужените полети в българското въздушно пространство са достигнали рекорд от 1 милион през декември 2024. Това показват данните на РВД.

Понякога по празниците полетите са проблеми, затова потребителите трябва да бъдат запознати с правата си като пътници. В Европейски потребителски център България периодично постъпват жалби заради проблеми с полети. За съжаление очакват да се увеличи броят им след празниците. От Центъра припомнят правата ни.

„По отношение на компенсацията – тя зависи от причината на закъснението и от това колко е закъснял полета. Когато чакаме повече от 2 часа е наложително да ни информират колко ще чакаме и да ни предоставят храна и напитки. Ако пристигнем в крайната точка с повече 3 часа закъснение, може да получим компенсация, ако това закъснение не е по форсмажорни обстоятелства, през зимата това са силен снеговалеж или други проблеми с времето. Тогава авиокомпанията не е задължена да ни плати подобна компенсация, но в противен случай можем да си я поискаме. Ако пътуваме до 150 км тази компенсация е в размер на 250 евро“, обясни директорът на Европейски потребителски център България Соня Спасова.

Увеличават се жалбите заради закъснял или загубен багаж по време на полет тази година спрямо предходната

Соня Спасова подчерта, че е важно потребителя да си поиска компенсацията и поясни, че това не е трудно, но изисква малко време. Специалистът съветват още преди да тръгнем към летището да проверим статуса на полета ни и електронната ни поща, както и валидността на документите ни.

Водещи новини

Още новини