7 нови свлачища бавят пускането на участъка Мездра – Ботевград

Булфото, архив
share

7 новопоявили се свлачища при модернизацията на пътя Мездра – Ботевград възпрепятстват пускането на движението в участъка до края на годината. Те са регистрирани от „Геозащита-Плевен“ ЕООД и „Геозащита-Перник“ ЕООД през последните два месеца.

От тях 5 са по трасето на лот 1 - в отсечката при пъзел „Лютидол“ и между с. Лютидол и с. Новачене. Другите две са в участъка от лот 2 – в близост до пътен възел „Ребърково“ и на обхода на с. Лютидол. За новите 7 свлачища предстои изготвянето и одобрението на проекти за укрепване и обезопасяване на скалните откоси. Едно от тунелните съоръжения предвидени по проекта ще трябва да се удължи с около 96 метра.

До стартиране на укрепителните дейности и последващото извършване на всички необходими строително-монтажни работи ще е необходимо да продължи временната организация за безопасност на движението в участъка от път I-1, тъй като при изпълнението на строителните работи е невъзможно да се осигури безопасното преминаване на превозни средства през обекта и в близост до свлачища. Движението ще бъде пуснато тогава, когато са завършени необходимите строителните работи и може да се гарантира безопасността на гражданите.

Припомняме, че при изграждането на пътен възел „Ребърково“, част от лот 2 на проекта за модернизация на участъка от път I-1, в началото на годината се активира свлачище при изпълнението на изкопни работи. Разрешението за строеж на обекта бе издадено на 14 февруари 2024 г. Още през март изпълнителят уведоми агенцията за възникналите неочаквани свличания на земни и скални маси и веднага комисия от експерти и геолози на Института по пътища и мостове към АПИ, на ОПУ-Враца, на строителя и на надзора извърши оглед и оценка на състоянието на участъците. Идентифицирани бяха четири участъка със свлечени земни маси, като едното от тях е при пътната връзка на пътен възел „Ребърково“.

Изготвено бе становище на проектант-геолог и в последствие свлачището е регистрирано от „Геозащита Плевен“ ЕООД. В спешен порядък АПИ предприе необходимите действия за ускоряване на процедурите и възлагане на укрепителните дейности.

На интернет страницата на Агенция „Пътна инфраструктура“ – www.api.bg, в секция „Нормативна база“, подсекция „Проекти на нормативни актове“, е публикувана за обществено обсъждане до 22 декември, проект на заповед за временната организация и безопасност на движението по време на строителните дейности.

В момента временната организация ограничава движението в участъка Мездра - Лютидол - п. в. „Новачене“ на първокласния път и пренасочва трафика по обходни маршрути. Предвижда се тя да се запази и в проекта на нова заповед срокът й е до 13 юни 2025 г.

Обходният маршрут за превозните средства до 3,5 т ще е по път III-1004 Паволче – Челопек – път III-1602 Челопек – с. Лютиброд – път II-16 Лютиброд – Елисейна – Своге – околовръстен път на София и обратно.

Обходните маршрути за превозните средства над 3,5 тона са:

· път II-13 Крапчене - Криводол - Борован - Бяла Слатина - Кнежа - Долни Дъбник - път I-3 Долни Дъбник - Червен бряг - Луковит - Златна Панега - АМ „Хемус“ и обратно;

· път II-15 Враца - Борован – път II-13 Борован - Бяла Слатина - Кнежа - Долни Дъбник - път I-3 Долни Дъбник - Червен бряг - Луковит - Златна Панега - АМ „Хемус“ и обратно.

АПИ е знаела за свлачището на Е-79 край Мездра, но не е очаквала чисто новият участък да се разруши

При изпълнението на строителните работи в участъка Лютидол - п. в. „Новачене“ местният трафик от и за с. Лютидол ще може да се осъществява по път III-161 Ребърково – Лютидол – Ботевград или по общинския път Типченица – Липница – Новачене. От пътен възел „Новачене“ до етапната връзка при км 192+140 движението ще е по новоизградения четирилентов път I-1.

Като обходни маршрути шофьорите ще могат да използват и други републикански пътища, като спазват действащата за тях постоянна организация на движение.

Агенция „Пътна инфраструктура“ се извинява на шофьорите и на гражданите, през чиито населени места ще преминава транзитният трафик, за причиненото неудобство. Пренасочването на движението по обходни маршрути създава неудобства както на гражданите, така и на шофьорите, но спирането му е необходимо, за да се осигури както безопасност при пътуването, така и строителна площадка за модернизацията на трасето на път I-1, което ще е двойно по-широко от настоящото. За повишаване безопасността на пътуващите и на жителите на населените места, през които ще преминава трафикът, АПИ е в постоянна координация и сътрудничество с Главна дирекция „Национална полиция”. Апелът към шофьорите и жителите на населените места в региона е да проявят разбиране и търпение, да карат внимателно, със съобразена скорост, да спазват стриктно пътната сигнализация и да не предприемат рискови изпреварвания, с които да застрашат безопасността и живота на всички пътуващи.​

Водещи новини

Още новини