Слагайте зимните гуми: Идва най-опасното явление на пътя

Gettyimages
share

„Започват температурите да падат още, ще започне появата на черен лед. Хората да са предпазливи в сутрешните часове и късно вечер. Много често хората питат дали грайферът е достатъчен и дали няма да ги глобят. Вече има съвременни машини, които бързо и лесно дават отговор на въпроса, като измерват гумата в три точки – отвън, отвътре и в средата“, каза Румен Дунев, председател на Българската федерация по автомобилен спорт, предаде БТВ.

„Самият каучук на гумата е много по-мек, отколкото този на лятната гума. При лятната има силно изразени канали, които да вадят водата и да предпазват водача от навлизане в аквапланинг, докато при зимната гума каналите са напречно разположени и самият грайфер е разцепен допълнително така, че да осигурява максимално сцепление дори и при заледени участъци“, обясни Румен Дунев.

За разлика от летните гуми, зимните имат по-дълбок протектор и специални каучукови смеси.

Автоексперт: Очакват се и първите заледявания, вече е време за смяна на гумите

От 100 до 400 лева на гума - толкова може да ни излезе подмяната. За да работят правилно и да осигуряват възможно най-доброто сцепление гумите трябва да са напомпани според изискванията на производителя. 

„След като се сменят зимните гуми е много важно да бъдат напомпани според предписанието на завода производител, което обикновено се намира или на капачката на резервоара на автомобила, или на предната дясна врата. Много е важно да се мине реглаж, защото гумите трябва да се търкалят, а да не се пързалят, защото тогава се унищожават“, добави Дунев.

Водещи новини

Още новини