Има ли опашки на летище София през последните седмици и ако да, по кое време и защо?
Пътуващи са недоволни от дългото време за изчакване, лошата организация на работа на служителите на летището и закъсняващите полети.
Зоната за чекиране на багаж тази сутрин е сравнително спокойна, но не такава е ситуацията при зоната за сигурност, където се проверяват багажите. Изпълнителният директор на летището Хесус Кабайеро обясни, че пиковите часове са между 5 и 7 сутринта, предаде БНТ.
"Работното ни време започва от 5 часа и имаме много натоварени полети през ранните часове. В момента трафикът е малко по-спокоен, но между 5 и 7 е по-натоварено. Обикновено пътниците трябва да изчакат между 5 и 20 минути, за да преминат през проверката за сигурност".
По думите на Кабайеро опашките и хаосът от миналата седмица са извънредна ситуация и се дължат на пътникопотока, който идва в края на септември. Повечето от пътниците са дошли 45 минути преди излитане и масово не следват препоръката да са на място два часа преди излитане, твърди още изпълнителният директор.
"Това е важно, за да се избягват подобни ситуации. Ако дойде пътникът 45 минути, особено между 5 и 7 часа, имаме над 60 полета в този диапазон. Това е пик и за да се избегнат подобни ситуации ние препоръчваме и авиокомпаниите молят пътниците да пристигат два часа преди излитане".
Терминал 2 е предвиден за поток от 2,5 до 3 милиона пътници годишно, а в момента през него преминават над 5 милиона пътници. Започнал е процес по наемане на над 100 души, които да работят при проверките за сигурност, но процедурите са бавни.
"Регулациите, които важат в момента, са много остарели, т.е. за да бъде сертифициран служител по сигурността, процедурата трае по 2-3 месеца. Опитваме се да прилагаме най-добрите европейски практики на нашето летище. Преди следващия пик очакваме да увеличим боя на скенерите, ще имаме нови технически възможности. Подготвяме се за следващия летен сезон", обясни Хесус Кабайеро.