Ако ремонтът на ул. "Опълченска" не бъде реализиран, това ще провали довършването на градския ринг, което е критично важно за ефективното движение в София. В резултат градът ще продължи да страда от сериозни задръствания, особено в централната градска част.
Това се посочва в позиция на Столичната община, изпратена до БТА във връзка с недоволство на гражданите от района на ремонта, които седмици наред протестират срещу отсичането на 39 дървета на възраст между 30 и 60 години. На 18 юли започна първият етап от цялостната реконструкция на ул. „Опълченска“ от кръстовището с бул. „Сливница“ до бул. „Тодор Александров“. Предвидено е целият ремонт да приключи до март 2025 година. Днес започна вторият етап на ремонта, от бул. „Александър Стамболийски“ до бул. „Сливница“, заради което до 14 септември се въвежда временна организация на движение.
От Столичната община посочват в позицията си, че ремонтът на ул. "Опълченска" е част от първостепенната публична пътна мрежа на София. Неговото разширение и модернизация са не само желани, но и необходими за подобряване на трафика и обезпечаване на дългосрочната инфраструктурна стабилност, отбелязват от общината.
Проектът за ремонта на "Опълченска" е балансиран внимателно. При създаването и одобрението му са съобразени както необходимостта от модернизацията, така и защитата на зелените системи в района, посочват от Столичната община. Направено е всичко възможно, за да се минимизира въздействието върху околната среда. Тук влиза и запазването на съществуващата зеленина, както където е било възможно тротоарите заобикалят дърветата. Въпреки че ще бъдат премахнати 39 дървета, ще бъдат засадени 103 нови. Това включва 50 дървета, които ще бъдат разположени по протежението на улицата, и допълнителни 53 дървета в непосредствена близост. Подчертаваме, че дърветата в парка няма да бъдат засегнати. Така с новите насаждения не само ще компенсираме загубите, но и ще се обнови зелената среда в района, отбелязват от Столичната община.
Те допълват, че подмяната на канализацията, електроинсталациите и трамвайните релси по „Пиротска“ ще позволи ефективно отводняване и електроснабдяване, което е жизненоважно за голяма част от централната градска част.
Ремонтът на централната столична улица е от значение за отводняването на града. Инфраструктурата, която предстои да бъде подменена, има ключова роля за отводняването на района от „Овча купел“ до бул. „Тотлебен“ и „Цар Борис III“, пишат от общината в своята позиция. Тази система обслужва значителна част от града, включително критични зони като „Пирогов“ и „Възраждане“. Ако този проект не се реализира, това ще доведе до реален риск от наводнения при интензивни валежи, отбелязват от общината.
Разширението на булеварда е пряко свързано с подобряването на пътната безопасност. Сервитутът на безопасност при проектирането на пътища изисква минимално разстояние от 3,50 метра на пътното платно, при скорост от 50 км/ч. Ако пътните платна бъдат стеснени, ще се наложи ограничение на скоростта до 30 км/ч, което ще доведе до допълнителни задръствания и неудобства за пътуващите, се посочва в позицията.