През зимата влаковете на БДЖ закъсняват по 6-7 часа заради снега и студа. Сега, през лятото, се оказва, че правят същите закъснения и се движат извън всякакви графици, заради жегата, тай като поради високите температури не можели да се движат нормално. Няма угодия за това БДЖ. Не му уйдисва нито студа, нито жегата. Досущ като кривата ракета, на която Космосът й е все крив.
Жалби на пътуващи с влаковете на БДЖ взривиха редакционните телефони, мейли, офиси на медиите за чудовищните закъснения, които безнаказано им причиняват служителите на държавната железница. Най-драстичното закъснение от 6 часа е по линията София-Варна, разказа един професор-пасажер в ефира на бтв за наглостта от страна на държавата да опропастят по 6 часа от времето на всеки човек, закупил си билет по тази линия за въпросното пътуване?! Възмездие за причиненото неудобство, няма. Никога не е имало, впрочем.
Чиновниците у нас по принцип издевателстват над данъкоплатците във всяка една обществена сфера.
В БДЖ обаче това се прави нагло, нахално и вулгарно. Никой от работещите в железницата не дава никаква информация за чутовните закъснения и причините за тях. Така пътниците с часове чакат и се лутат по пероните на гарата с надежда някой служител да им обърне внимание и да им обясни. Това вероятно е най-голямата конспирация и едва ли не държавна тайна, която жепейците усърдно крият от пасажерите, които от своя страна чрез данъците си осигуряват дотирането на този транспорт.
За капак на всички безобразия, накрая пращат в тв студията някакви бастуни да ни обясняват, че този вид транспорт, развит и предпочитан във всички бели държави, у нас имало шанс да се оправи, ама някъде след 15-20 години! Все едно досега не чакахме по-читави влакове, които да ни отвозят към „светлото” бъдеще 35 лета напразно.
Някой може ли да ми посочи поне едно подобрение в БДЖ, направено през тези посочени години? А дано, ама надали.
Дори вкараните наскоро втора или трета употреба композиции отвън се оказаха с неработещи климатици. Били за пътуване на дълги разстояния, вероятно да по-продължително варене на пасажерите при 40 градуса в купетата при сегашните климатични условия.
Преди двайсетина години пак ни „дариха” вехти „сименси”, чиито климатици не бяха регулирани доскоро и през лятото духаха топъл въздух върху пътниците, а през зимата студено – за удобство и разкош!
Друга „екстра” е отвратителната мръсотия в купетата и тоалетните, от които се носи отвратителна смрад на ла@на. И няма никакво оправдание за тази нечистотия в 21 век в европейска държава, чийто измислен „елит” проповядва някакви си „евроатлантически” ценности, за които липсва ясно определение – такова не съществува.
Да, вярно е, че много от сънародниците ни цапат, не пазят общото, не им дреме за околните и средата. Но също така е вярно, че има безброй химически и др.технически средства да се поддържа поне относителна чистота във влаковете. Хората, пътуващи с тях до такава степен са отчаяни, че звучат досущ като лирическия герой от песента на чудесния Тодор Колев: „Камион ме блъсна, трактор ме гази, багер ме товари”….
Този коментар изразява личното мнение на автора и може да не съвпада с позициите на novini.bg