Повече от две седмици, след като гръмна скандалът, че правителственият Авиоотряд 28 е возил футболистите от отбора на премиера Бойко Борисов „Витоша”-Бистрица и „Чавдар”-Етрополе от София до Варна, бе официално признато, че авиоотрядът няма лиценз за търговска дейност.
Правителственият Авиоотряд 28 няма лиценз, който му позволява да вози футболни отбори, а може да изпълнява само специални полети. Това става ясно от отговор на Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация” на запитване от в. „Капитал”, съобщава Дарик радио.
От отговора се разбира, че общо четири летателни средства на правителството имат разрешение за опериране: Airbus А319 има разрешение за въздушни превози - полети със специално предназначение, Falcon 2000 - разрешение за облитане на радио и светотехнически средства и въздушни превози - полети със специално предназначение, а хеликоптерите Mи-8 и Augusta A 109 E имат разрешение за патрулиране и наблюдение, както и за въздушни превози - полети със специално предназначение.
Темата стана актуална, след като се разбра, че правителственият Airbus е превозил футболните отбори на „Витоша”-Бистрица и „Чавдар”-Етрополе за среща, играна във Варна през юли. Тогава за отбора на Бистришките тигри е играл премиерът Бойко Борисов, а за тима от Етрополе ритал депутатът от ГЕРБ Емил Димитров, който е и негов собственик и който, по думите му, платил полета.
„Аз съм го давал поне 20 пъти да пътуват други отбори и не знам кое е тенденциозното в това”, каза тогава премиерът. По същото време бившият директор на правителствения авиоотряд Цвятко Луканов каза, че е „напълно незаконно използването на самолета за превоз на футболисти, включително срещу заплащане”.
Официално: Авиоотряд 28 е возил нелегално "тигрите" на Борисов
- 03.09.2012 | 21:37
- 5901