От началото на месеца годишните технически прегледи на автомобилите имат нови цени, като увеличението е между 10 и 50 лева в различните пунктове в страната. Има места, където цената на прегледа достига 100 лева.
Цените на техническите прегледи варират според пазара, като разликата между сумата, която шофьорите плащат в столицата и в провинцията, според собственици на пунктове, е от порядъка на 10 - 20 и повече лева.
В един от пунктовете в Дупница от началото на месеца цената на техническите прегледи е увеличена само с десетина лева, но прогнозата на собственика е, че до края на годината цената може да се повиши още.
"Минимум 10-12 години се работи на тези цени - 40-50 лева, и цените стоят едни и същи, заплати се увеличават, осигуровки се увеличават, техническо оборудване, всичко се увеличава, а цените стоят едни и същи без да са мърдали, коментира Пламен Иванов, собственик на пункт за технически прегледи, предава БНТ.
"Последната една година станаха много големи скоковете със задължителното оборудване. 20 хиляди лева са едни тресачки, така наречени тресачки, които са за трета категория пунктове. Сега в момента до 22 юли тази година всички пунктове трябва да са вързани, всяка една линия трябва да е вързана към ИА "Автомобилна администрация". Едно връзване струва 4 000 лева", споделя още той.
Според шофьори увеличението е очаквано, но неоправдано:
- Аз съм на 1 юни на преглед, така или иначе трябва да се приготвя около 70 лв. сигурно. Не е оправдано, това са един вид 30-40 процента отгоре, или 20 отгоре.
- Нe знам колко е основано, така са преценили, така са го направили, ние сме задължени да си платим, да я минем колата на преглед. Трябва да е качествен прегледа, защото ние пътуваме, тия коли развиват големи скорости, ако няма колата спирачки, ако окачването не е добро, какво правим?!"
След промяната в цените на техническите прегледи се очаква да има и промяна в заплатите на техниците, които в момента граничат с минималната за страната, прогнозират от бранша. От там се надяват с по-високи заплати да привлекат повече млади хора за работа в пунктовете, където в момента средната възраст на работещите е 50-55 години.