Нито "Спаси София", нито Васил Терзиев са автори на предложението за реновация на бул. "Патриарх Евтимий", то е предвидено в плана за градска мобилност още от 2012 г. Това заяви пред "Денят започва" и БНТ общинският съветник от ПП-ДБ-СС Андрей Зографски относно ремонта на софийския булевард, който предизвика недоволство сред част от жителите.
"Ремонтът е абсолютно законен, съгласуван с всички институции - това не е общинският съвет, ние не съгласуваме ремонти. Вече са асфалтирани четири от шестте ленти, остават още две. Реакцията е ненужна, защото се прави авариен текущ ремонт, каквито има много и всеки ден в столицата. Прави се извън пиковите часове, за да не се блокира движението", коментира Зографски.
Той обясни, че в момента се работи по основните дефекти на пътя - един от тях е на тролейбусната спирка на НДК, която се ползва от хиляди пътници ежедневно.
В новия план за устойчива градска мобилност е предвидено изграждане на бус лента по бул. "Патриарх Евтимий", тъй като в пиковите часове средно 45 тролея преминават оттаном.
Относно притесненията на гражданите за паркоместата Зографски обясни, че в рамките на проекта се реорганизира и бул. "Витоша", като велоалеята на тротоара до НДК ще бъде свалена обратно на пътното платно, като така ще се увеличат и паркоместата.
Един от затворените паркинги на ЦГМ се отваря за ползване от всички в Синя зона. Водим битка с държавата двата подземни паркинга под НДК, които са държавна собственост, да бъдат отворени. Най-големият подземен паркинг в София се намира на бул. "Фритьоф Нансен". Той и в момента е отворен за ползване, но е приватизиран.