Обещахме на софиянци да имаме едно мобилно приложение за всички услуги: сигнали, жалби, проблеми в районите, плащане на данъци, изваждане на удостоверения и други документи. Столична община вече работи по него - първата версия ще е налична идния месец. Това съобщи кметът на София Васил Терзиев във Фейсбук.
Структурата, функциите и задачите на Дигиталния борд бяха обсъдени на среща между кмета Терзиев и представители на водещи асоциации от дигиталния сектор.
„Заедно с зам.-кметовете по „Дигитализация“ и „Финанси“ Иван Гойчев и Иван Василев запознахме представителите на БАСКОМ, БАИТ, АИБЕСТ, БЕСКО, „ИКТ клъстер“ с нашата визия и предизвикателства“, добавя Терзиев.
По думите му в момента нивото на дигитализация в Столичната община не е добро.
Най-важната ни цел е да направим услугите за гражданите и бизнеса по-удобни и да подобрим комуникацията и капацитета на работата на администрацията, обясни кметът и посочи, че много разчита на хората от индустрията и иска да включи максимално широк кръг от професионалисти в процеса.
„Моят екип ще използва възможностите на общината и ще подкрепя иновациите чрез програмата „Пясъчник“, която е насочена към реализацията на пилотни проекти и Столичната община ще бъде първи клиент на стартиращи компании“, казва Терзиев.
На срещата кметът е информирал асоциациите от дигиталния сектор, че продължават работата за дигитализацията на градската среда. Това включва: картиране на общинската собственост, създаване на регистър и политики за използване на градски данни, единна платформа за достъп до градски данни, дигитален двойник на града, както и календар на ремонтните дейности.
По думите на кмета календарът на ремонтните дейности е много важен, защото комуналните дружества ще могат да синхронизират капиталовите си програми и няма да се копае два пъти на едно място, както и хората ще знаят навреме къде ще има ремонти.
„Тези срещи ще продължат и ще работим за бърз напредък“, отбелязва Терзиев.