Абсолютно няма подкрепа за родителите. И не само родителите, но и "горещият картоф" се прехвърля и това е именно от липсата на екипна работа. Това заяви по БНТ проф. Маргарита Бакрачева по темата за това какви са ролите на учителите и психолозите в училище.
"Трябва да се работи не само с децата, но и със семействата, защото иначе какво се получава? Има среща веднъж седмично, веднъж на две седмици със специалист, и после детето остава в същата позната рамка. Докато подходът на подкрепа на семействата е да се осигурят ресурси, без да бъдат обвинявани, а да бъдат подкрепени в този процес, когато знаят към кого да се обърнат. Трябва да им бъде помогнато да разберат какво да правят в ежедневието, така че да стимулират развитието на детето", каза проф. Маргарита Бакрачева.
Според нея системата за превенция на подобни инциденти с "различни деца" изостава доста в практически план.
"Има градини и училища без психолози и логопеди. На места няма ресурсната обезпеченост. Какво се случва с общообразователните учители? Те изведнъж биват вкарвани да лавират и да се справят с овладяването на различни ситуации, особено когато нямат подкрепа", добави психологът.