Кой е 24-годишният автор на логото за кампанията за еврото у нас?

бТВ
share

24-годишен преподавател в пловдивската математическа гимназия спечели конкурса за изработване на лого и слоган на кампанията за присъединяване на България към еврозоната.

Георги Георгиев е изцяло отдаден на графичния дизайн. Завършил е художествената академия и не за първи път печели конкурси. Логото за кампанията за еврозоната му хрумва спонтанно.

„Това беше първата идея, която ми дойде. Процесът винаги е различен. Понякога ровиш, ровиш, ровиш и накрая стигаш до нещо. В този случай беше първото нещо, което ми дойде. Така, че процесът беше доста гладък и последователен“, обясни той пред бТВ.

МФ представи логото и слогана на информационната кампания за членството ни в еврозоната

Проектът на Георги комбинира еврото и българския трибагреник, така че да изграждат едно единно цяло. Вдъхновила го легендата за българския владетел Кубрат.

„Самото лого и слоганът казват едно и също нещо по малко по-различен начин. Като трибагреникът замести двете линии в знака за еврото, той става единен с него, но не му пречи. И това е символът един вид на единството на еврозоната и България“, обясни Георги Георгиев.

Слоганът е – „Единството е сила“.

„Най-краткият начин да разкажем легендата за Кубрат и снопа пръчки. Като този слоган мисля е доста удачен за случая, понеже става въпрос за единството между България и ЕС“, добави той.

Снимка: Министерство на финансите

Авторът на логото за кампанията за еврото у нас не съди тези, които желаят запазването на  българския лев: „Честно казано, разбирам защо на някого би му бил мил българският лев. Това е нормално. Но има хора, които са финансисти от Министерството на финансите, от Народното събрание, които би трябвало да знаят кое е добре за нашата икономика. Ние трябва да им се доверим“, коментира той.

Логото и слоганът на Георги Георгиев преборват проектите на други над 20 кандидати в конкурса на Министерство на финансите.

Водещи новини

Още новини