Търновци роптаят срещу състоянието на автобусните спирки, дадени на концесия

Novini.bg/ Canva
share

Все по-остро става общественото недоволство във Велико Търново срещу състоянието на автобусните спирки в града и в населените места. Спирките от обществения транспорт са отдадени на 35-годишна концесия на софийска фирма. 17 години след сключване на договора великотърновци продължават са чакат автобусите под дъжда и снега, защото концесионерът е сменил по-малко от половината заслони в старата ни столица и 60 на сто от спирките в населените места. За общината не е изгодно да прекрати концесията, водят се преговори с концесионера да си изпълни задълженията, той пък не бърза, защото няма изгода, тъй като използва спирките за приходи от външна реклама, а този пазар е в криза. 

118 са автобусните спирки във Велико Търново. По концесионния договор за отдаването им, сключен от община Велико Търново на 1 ноември 2006 година, нови заслони за пътниците трябваше вече да бъдат поставени на 115 от автобусните спирки в града и на още 79 в населените места, пише БНР.

Украсиха спирки в Силистра с портрети на бележити личности

Към днешна дата или над 17 години от началото на концесията във Велико Търново са подменени само 50 от автобусните спирки и 46 в населените места. Така наречените заслони на автобусните спирки са всичко друго, но не и заслони, казват великотърновци и недоволството им се увеличава: 

„Спирките не са това, което очакваме. Разбити, без подходящи навеси. Много от спирките са покрити отгоре, а седалките се железни, крайно неудобни и зимата никой не ги ползва. Стоим под дъжд и сняг под капчука. Това че са разбити, няма да се промени“.

За пореден път темата с лошото състояние на автобусните спирки във Велико Търново беше поставена в Общинския съвет. На първото за годината заседание питането този път беше на общинския съветник от БСП Михаил Михалев: 

„Очевидно договорените задължения по концесията за поддръжка на спирките не се изпълняват. Очаква ли се да бъде преразгледана? Възможна ли е някаква санкция?“ 

Всички сигнали за проблемите с автобусните спирки Община Велико Търново предава на концесионера, а той не отговаря оптимистично кога ще изпълни задължението си да подмени всички автобусни спирки, стана ясно от отговора на кмета Даниел Панов: 

„В писмената кореспонденция концесионерът заявява, че се стреми към пълно изпълнение на договорните отношения и осигуряване на останалото количество автобусни спирки. В кореспонденцията е посочено, че драстично променените условия на рекламния пазар в страната, водещи до чувствително ограничение на възможността за осъществяване на рекламна дейност на определените в обхвата на спирките рекламни съоръжения, го възпрепятстват в това му начинание“.  

И докато в предишни години Общината заплашваше концесионера с драстични санкции и прекратяване на концесията, сега тази тема се оказа неактуална, стана ясно от отговора на кмета Даниел Панов: 

„Предвид факта, че Община Велико Търново е стартирала процес и процедура за актуализиране и осъвременяване на транспортната схема в град Велико Търново, ще търсим възможност за преразглеждане на някои от клаузите в договора по концесията. Аз също не одобрявам състоянието на една немалка част от автобусните спирки, но, ако тръгнем сами да си ги финансираме, изработването на нова спирка струва между 15 и 20 000 лева. Ако прекратим концесията, това по всяка вероятност ще отключи дълг и съдебен процес, натоварващ и допълнително общинския бюджет“.  

Поставилият проблема с автобусните спирки общински съветник Михаил Михалев не се съгласи с отговора: 

„Повечето автобусни спирки са два винкела и един навес, не повече от 500 лв. за изработка. Кое струва 15 000 лева? Хората застават под спирката и буквално ги вали снегът и дъждът. Не е нормално в най-големия квартал във Велико Търново спирките да нямат заслон“. 

И докато великотърновци, чакащи по автобусните спирки, продължават за са заложници на развитието на пазара за външна реклама, за да му стане изгодно на концесионера да поставя заслони, на които да отдава рекламни площи, снегът ще се смени с дъжд, вятърът и студът с лятната жега, а до края на концесията остават още 17 години, през които недоволството на пътниците няма да намалява. 

Водещи новини

Още новини