Българските държавни железници (БДЖ) и "Дойче бан" (Deutsche Bahn) са във финална фаза на преговори за закупуване на до 70 вагона от подвижния състав на германските железници, съобщиха от Министерството на транспорта и съобщенията.
С тях националният железопътен превозвач ще модернизира над 20% от подвижния състав, използван в момента, който е на възраст над 40 години.
Темата бе обсъдена по време на среща на министъра на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков с посланика на Германия Ирене Планк и представители на „Дойче бан“.
"През изминалите шест месеца проведох поредица от срещи с посланици от различни европейски държави и изпратихме запитвания до всички големи производители на подвижен състав в Европа, като целта беше само една – бързи стъпки към реформата на БДЖ", заяви министър Гвоздейков.
Той допълни, че благодарение на активната подкрепа от посолството на Германия за по-малко от 3 месеца е осигурен модернизиран подвижен състав на европейско ниво, който е наличен и ще бъде доставен в кратки срокове. "Това е отличен шанс българското общество най-после да получи така чаканата реформа в железопътния транспорт, която не е направена повече от 30 години", каза още Гвоздейков.
Министърът подчерта, че ще бъдат закупени между 50 и 70 модернизирани пътнически вагони, които до миналия месец са били в експлоатация от "Дойче бан" по линиите Intercity. "Подвижният състав е за скорост до 200 км в час, климатизиран, без купета, а тип отворено пространство, като притежава всички удобства за пътниците", допълни Георги Гвоздейков. Предстои до средата на февруари български екип да посети Германия за уточняване и финализиране на процедурите по доставка и придобиване.
Посланик Планк заяви, че е впечатлена от енергията и ентусиазма, с които екипът на Министерството и на БДЖ са работили по този проект. "За по-малко от три месеца с много целенасочена работа успяхте да превърнете идеята в реални резултати", добави тя.