МФ представи логото и слогана на информационната кампания за членството ни в еврозоната

Novini.bg
share

В сградата на финансовото министерство бе представено логото и слогана на информационната кампания за присъединяването на България към еврозоната.

Авторът им – 24-годишния Георги Георгиев от Пловдив (вдясно на снимката, б.р.), разясни пред медиите, че логото комбинира три елемента – еврото, българския трикольор и лицето на евромонетите. Относно слогана той разказа, че е стъпил върху легендата за хан Кубрат и снопа пръчки.

Слоганът е най-краткият вариант на легендата, а именно, че единството е сила, тъй като ставаме единни с ЕС и по отношение на единната европейска валута, заяви победителят от конкурса за избор на лого и слоган.

За откупуване на авторските права българската държава е платила 20 хил. лева на твореца, стана ясно още от пресконференцията.

Иначе, що се касае до готовността на България за еврозоната, финансовият заместник-министър Ивайло Яйджиев подчерта, че страната ни е покрила всички критерии за присъединяване, с изключение единствено на инфлацията. По думите му обаче инфлацията, която имаме в последните две години, „върви към своя край“.

България има една от най-ниските инфлации спрямо страните от Централна и Източна Европа, отбеляза зам.-министър Яйджиев.

Асен Василев: Няма риск еврото да повиши цените у нас

Той поясни, че конвергентният доклад на Европейската централна банка и Европейската комисия за приемането ни в еврозоната тази година по изключение ще бъде представен през юни, а не през май заради европейските избори.

По отношение на самата разяснителна кампания за приемането на еврото ресорният министър напомни, че главната цел на кампанията не е да има дебат „за“ или „против“ приемането на еврото, а да информира и да се бори с дезинформацията и да отговаря на истинските въпроси на гражданите и бизнеса.

Водещи новини

Още новини