Започна строителството на новата линия на метрото, която ще преминава през кварталите "Гео Милев" и "Слатина" и ще стига до бул. "Цариградско шосе". Крайният срок за изпълнение е 2027 година. Очакват се 75 хил. нови пътници по тази линия.
"За всички участъци, които започват да се строят, първо се правят прогнозни натоварвания и едва когато се окаже, че има натоварване, което трябва да бъде за метро, а не за останалите градски транспорти, се планира съответният участък", заяви изпълнителният директор на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев в студиото на "България сутрин".
Той поясни, че финансирането на проекта е осигурено.
"Всеки участък започва с обосноваване за потребността на този участък, след това се търси финансирането и след това се говори за обществени поръчки. Този участък частично се финансира миналата година от неусвоени средства от Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура 2014-2020 г.", около 20% е финансиран по нея, следващата стъпка е Столична община, която взе заем от Европейската инвестиционна банка, с тези средства и малко помощ от бюджета проектът е обезпечен изцяло", обясни инж. Братоев в ефира на Bulgaria ON AIR.
С изграждането на новата линия ще бъдат изградени и няколко буферни паркинга. На станцията на "Арена София" е предвиден паркинг за 120 коли, на "Владимир Вазов" също 120, а на "Цариградско шосе" е предвиден паркинг с възможност за 250 автомобила.
Инж. Братоев поясни, че линията на метрото ще бъде пусната наведнъж, а няма да се пуска в експлоатация на етапи, поради сложността на дейностите, свързани с изграждането на станциите и тунелите.
"Тунелопробивната машина е едно много сериозно съоръжение. Аз го наричам завод под земята. Отначало няма нищо пред машината, а на 10 метра след нея вече има готов тунел. Разбира се, има много съоръжения към тази машина, които трябва да обезпечат, за да може да стане този тунел. 84 метра е дълга машината, 1 600 тона тежи, това е огромно чудовище. Тя ще бъде монтирана на "Цариградско шосе" и постепенно ще минава станция по станция", разясни гостът.
По думите на инж. Братоев подготовката на един участък от метрото започва още 5-6 години преди самото му реализиране. Планове за метро във всички най-населени части на София има, но те ще отнемат време.
"Нашата схема е предвидена от 3 диаметъра на метрото да има 6 линии. Всяка линия да има отклонение и по този начин да се покрият всички големи жилищни квартали на София", допълни още изпълнителният директор на "Метрополитен".