Клиентът решава как да постъпи, ако търговец откаже да издаде касова бележка

Novini.bg/ Canva
share

Ако търговец откаже да издаде касова бележка, клиентът решава самостоятелно как да постъпи, обясни пред БНР Росен Иванов от Националната агенция за приходите. 

Той бе помолен да коментира новите законови текстове, според които при неиздаване на фискален бон клиентът има право да "задържи" плащането. На въпрос на "Хоризонт", ако след услуга във фризьорски салон е отказана касова бележка, как трябва да постъпи клиентът, Иванов обясни:

"Може да кажете на фризьорката "Съжалявам, да, дължа ти 50 лева, утре ще дойда, моля, издай ми касова бележка, ще ти ги платя". А може и да оставите 50-те лева, да не получите касова бележка и да се обадите в НАП и да кажете какво се е случило".

Преди дни от НАП разпространиха мейл със съвет да се използва мобилното приложение на данъчната администрация, за да се установи дали издадената касова бележка е истинска или не. В приложението има възможност и за сезиране на приходната агенция.

Вече може да се проверяват касовите бележки с мобилно приложение на НАП

Водещи новини

Още новини