Инж. Марин Гергов: Рухналите мостове са строени с хоризонт 100 години

Булфото (архив)
share

Как запушването на деретата и застрояването допринасят за бедствия като това по Черноморието от последните дни?

"Ако има по дерето нещо, което затапва, запушва, това е външен проблем", коментира в интервю за БНР инж. Марин Гергов, председател на Камарата на инженерите по инвестиционното проектиране (КИИП). По думите му "в момента, в който дойде високата вода, тя се натрупва и в един момент се разлива".

Мостът на пътя между Царево и Ахтопол е напълно разрушен

Сред вътрешните проблеми на населените места инж. Гергов открои замяната на зелените площи с паркинги, както и строеж на нови сгради с подземни гаражи по целия парцел. Проблемни са и друг тип застроявания, при които се увеличава разгънатата застроена площ за сметка на озеленяването, а това допълнително натоварва системата чрез канализацията.  

Мостовете и съоръженията от републиканско значение се строят с времева рамка 100 години, тоест двойно по-голяма е осигуреността спрямо по-малките съоръжения, обясни инж. Марин Гергов.

Той е категоричен, че "преди години това се е спазвало и се е правело" и "тези мостове, които сега са дефектирали или са се срутили, поддали, са били направени както трябва", но въпросът е какви промени са се случили във времето и каква е била поддръжката.

Свлачищните процеси обикновено се развиват покрай човешка дейност. При такива големи води има нещо, което се свлича, особено ако е подкопано, ако коритото на реката е било разчиствано по-брутално, не както трябва, коментира още експертът в предаването "Хоризонт до обед".

Водещи новини

Още новини