МРРБ търси изходните кодове за тол системата, следите им се губят през 2019 г.

МРРБ
share

С предвидените промени за отстъпки при тол таксите на база изминато разстояние се очаква постъпленията в рамките на тази година да бъдат около 40 милиона по-малко от заложените на база тол таксите, които са в сила от 1 юли.

Това заяви пред журналисти министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков, който присъства на първата инспекция на АМ "Хемус" на участък в гаранционен срок край Ябланица, предаде БТА.

Цеков разкри на кой е заложник АМ "Хемус"

Министърът каза още, че до настоящия проект за тарифа се стигна след работна група с браншовите организации на превозвачите. "Това, което сме предложили в момента, е пуснато на обществено обсъждане. Изпратили сме съгласувателно писмо до Европейската комисия да се произнесе доколко тези изменения биха били в съответствие с принципите на директивата", добави министърът.

По думите му тол системата е въведена вече от три години. Всяка година в бюджета се залагат прогнози, базирани на реален анализ на трафика, които са за събираемост 460-480 милиона лева от тол такси. Реално се събират по-малко от половината.

"Защо е основният въпрос. При направен сериозен анализ установихме, че за тол системата, за която държавата е платила 180 милиона лева и която трябва да бъде както софтуерно, така и хардуерно собственост на българската държава, липсват изходни програмни кодове (source code)", каза още Цеков.

Той добави, че за това са сезирали Държавна агенция "Национална сигурност". "Предадени са кодовете през 2018 и 2019 г. и липсват в АПИ. Това не позволява реално Агенцията да има проследяемост и контрол върху системата, така че да може да събира дължимите тол такси. Има подписани протоколи, че са предоставени, след което са получени на ръка от вече бивш служител на Агенцията и в момента не се съхраняват там. През 2019 г. е последното предаване, когато ръководител на Агенцията е бил Георги Терзийски", заяви още регионалният министър.

Водещи новини

Още новини