37 от най-опасните пешеходни пътеки в София ще бъдат повдигнати, за да принудят шофьорите да намалят скоростта, пише "Монитор".
Зебрите ще са широки 6 метра и ще бъдат повдигнати с 8-10 сантиметра. Целта е те да „убият” скоростта с 15 - 20 км в час. Вече са повдигнати първите седем, а през този месец започваме изграждането и на останалите 30, уточниха от кметството. Те ще се осветят и ще се сложат предупредителни знаци. Първата повдигната зебра ще е на бул. „Г. М. Димитров”, където в края на март тази година бе блъсната 8-годишната Марина. В края на май на същата зебра бяха блъснати две жени. Едната от тях е със счупени крайници. Високи пешеходни пътеки ще има и на бул. „Ломско шосе”, и на 4-ти километър. Приоритетни ще са и участъците, където е имало инциденти както и тези в близост до училища, детски градини, жилищни квартали и спирки на градския транспорт, обясниха от кметството. В София има над 650 пешеходни пътеки, като целта е с течение на времето всяка шеста да е повдигната. От кметството планират в бъдеще да се поставят и пешеходни светофари. През тази година от общината са заделили около 1,3 млн. лв. за освежаване на пътната маркировка През изминалата година са пребоядисани 490 пешеходни пътеки.
Ако се наруши целостта на пътната маркировка, тя трябва да се възстанови за сметка на изпълнителя, защото има гаранционен срок от три години, разясниха от кметството. Пътната маркировка на останалите 160 пешеходни пътеки тип „зебра” ще се опресни през следващите седмици.Четири хиляди са глобените шофьори за отнемане на предимство на пешеходна пътека и над 2600 глобени пешеходци. Това е равносметката от началото на акцията на КАТ за отнемане на предимство на „зебрите”.Полицаите ще глобяват пешеходци и за внезапно излизане на пешеходна пътека. Санкцията ще е 10 лв. Идеята е на „Пътна полиция” СДВР, които след анализи са установили, че хората пресичат рисководори на обозначените за това места.След анализ е установено, че най-опасна е зебрата на „Раковски” и „Аксаков”, а най-натоварената е тази на ул. „Княз Борис” и бул. „Стамболийски”. В закона обаче пише още, че преди да навлязат в движението, пешеходците ще трябва да се съобразят с идващите превозни средства и с тяхната скорост.