Докато в София текат спорове: Чешкият град Мост пусна двуетажни автобуси до езеро

Dopravni podnik m. Most/Чешка република
share

Докато в София текат спорове между политици и експерти, необходими ли са двуетажни автобуси за обслужване на експресни излетни линии, чешкият град Маст изпревари българската столица и пусна експресна линия, обслужвана с автобуси MAN, закупени от берлин. Тя тръгва от идеалния център на градчето и води пътниците до живописното и популярно за уикенд излети едоименно езеро "Мост".

У нас, преди месеци, експертът Марио Евстатиев и общинският съветник Карлос Контрера предложиха концепция за развитие на система от излетни линии, обслужвани с двуетажни автобуси, чрез които да се повиши интересът към обществения транспорт като алтернатива за уикенд туризъм край града. Предложи се и провеждане на процедура за закупуване на употребявани двуетажни автобуси, но това предложение срещна острата съпротива на опизицията в столичния общински съвет и докладът е отложен за есенната сесия, която вероятно ще бъде и последна преди изборите.

В същото време, продължава тестовата експлоатация на двуетажния автобус "Неоплан", с който стартира обслужването на лятната линия до парк-музей "Врана". Забавени доставки на части обаче отмениха излетите този уикенд и по линия Х50 се движи конвенционален автобус.

Експерт алармира: Заради стари автобуси и напускане на водачи, транспортът в София е в риск

"Разочароваме хората, които питат всеки ден на страницата ни, когато двуетажният автобус ще се движи. Всички сме под огромно напрежение, защото идеята е подложена на сериозни атаки от популистите, които имат за цел да опетнят всичко, дори и то да е най-хубавото нещо на света. В същото време, ето, Чехия не спи. Общинският оператор е закупил няколко автобуса от същия модел, който в момента се намира на пазара на употребявани автобуси и вече возят хора. Ако имаше адекватно политическо мислене, сега щяхме да сме в процес на процедура за доставка на 10 автобуса, а есента да мислим за разкриване на още линии - до Банкя, до НИМ, да се заложи и лятна линия до нашето прекрасно езеро "Панчарево", където между другото има и много хубава баня, както и лятна къпалня с басейн." защити идеята за двуетажни автобуси експертът Марио Евстатиев.

Предстои идеята за закупуване на употребявани автобуси - 30 броя съчленени и соло, както и 10 броя двуетажни, да се гледа в комисията по транспорт през Септември. "Вече изготвихме експлоатационни разчети, даде се ясна аргументация, кой тип автобуси какво ще подмени - съчленените ще сменят 23 годишни грохнали "МАН"-ове по линии 78, 79 и 285, соло автобусите ще тръгнат по линии 77, 107 и 260, където проблемът с качеството на услугата е сериозен. С двуетажните, освен излетните линии, в делник ще подсилим линия 5, където има оплаквания за препълнени автобуси, особено когато учениците започнат училище. Всички политици трябва да разберат, че двуетажният автобус има сериозно преимущество - той е с маневреността и дължината на соло автобус, но с пътниковместимостта на съчленен. А това са преимущества, които могат да се използват рационално по немалък брой линии в София." разясни още Евстатиев.

 

Водещи новини

Още новини