160 км. в час е максималната скорост, с която ще се движат влаковете след изпълнението на проектите по модернизацията на железопътните линии.
Това каза инж. Красимир Крачунов, заместник-генерален директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ), предаде Фокус.
След модернизирането на участъка Септември – Пловдив влаковете ще могат да се движат по него със 160 км. в час. Проектната скорост за отсечката Пловдив – Свиленград също е 160 км. в час, а за Пловдив – Бургас е между 110 и 160 км. в час.
„Повече от 160 км. в час не може да искаме и няма и смисъл. Първо виждате каква е територията на България. Второ – населението, което се обслужва – от 7 млн. души, 2 млн. са в София.
Изчислено е, че например при скорост 350 км. в час, ни трябват три пъти повече пари. Ние в момента се чудим откъде да ги намерим тези пари за 160 км. в час.
Изобщо не можем да си представим за три пъти повече. На този етап да се говори за скорост от 350 км. в час е по-скоро популизъм”, заяви Крачунов.