През лятото 16% от пълнолетните българи пият бира поне веднъж дневно, 20% - три-четири пъти седмично, а 13% - веднъж седмично, сочи проучване на IPSOS България.
През 2011 година консумацията на бира в България е 69 литра на глава от населението. По този показател сме на 17 място в Европейския Съюз, пише inews.bg.
През тази година хит са бирените миксове - комбинация от фруктов сок и пиво, известна като радлер, отчитат пивоварите Според маркетингови проучвания, 36% от консуматорите у нас възприемат бирения микс като отделна продуктова категория.
Според НСИ делът на оборота, реализиран от нови или усъвършенствани продукти, се изчислява на 24% от общия оборот на пивоварните компании в страната.
Общият обем на българския пивоварен пазар през 2011 г. е 5 100 000 хектолитра, което ни отрежда 14 позиция сред страните от ЕС. В сравнение с предходните години през 2011 година вносът на пиво значително се повишава и по данни на Националния статистически институт (НСИ) достига 300 000 хектолитра.
Продажбите на бира за първите пет месеца на тази година са 1 840 000 хектолитра, сочат данните на НСИ. Запазва се тенденцията потребителите да се насочват към по-достъпни марки и разфасовки пиво от магазинната мрежа, за сметка на консумацията в заведенията. Това е характерно не само за България, но и за другите европейски страни. Традиционно най-висок е делът на продажбите в стъклени бутилки в т.нар. "студен пазар" (ХоРеКа).
Въпреки тези данни негативните ефекти от икономическата криза все още не са преодолени и стойността на продажбите е под нивата, характерни за 2007 и 2008 година.