През март 2023 г. изтичат близо 217 000 годишни е-винетки. Националното тол управление апелира водачите да проверят срока на валидност на своята винетка.
На интернет страницата www.bgtoll.bg от бутона „Проверка на винетка“ след въвеждане на регистрационния номер на автомобила и държавата, в която е регистриран, всеки може да получи информация за крайния срок на електронната винетка, независимо откъде е купена – от търговски обекти на Агенция „Пътна инфраструктура“ или в търговската мрежа на партньорите на АПИ. Статусът може да е „активен“, „с изтекъл срок“ или „неизползван“ в случаите, когато винетката е купена с отложен старт до 30 дни от началната дата на валидност. От началото на годината до 23 февруари са продадени 926 373 е-винетки. Най-търсени от шофьорите до момента са годишните, от които са купени 599 023, следвани от седмичните - 220 879 бр. От уикенд винетките са продадени 51 652 бр., от месечните 45 897 бр., а от тримесечните - 8 922 бр.
Приходите от пътни такси от началото на годината до 23 февруари са 108 758 096 лв. От тях от е-винетки са 57 118 771 лв., а от тол - 51 639 325 лв. При приходите от тол 5 918 408 лв. са от маршрутни карти, а 45 720 917 лв. от тол декларации. Е-винетки могат да бъдат купени както от сайта www.bgtoll.bg или мобилното приложение, така и от останалите канали за продажба на АПИ – на гише срещу плащане в брой или чрез терминал за самотаксуване – с карта.
Гишета са разположени на основните гранични контролно-пропускателни пунктове, както и в 27-те областни пътни управления в цялата страната. Терминалите за самотаксуване са близо 500. Електронни винетки се продават и в партньорската мрежа на Агенция „Пътна инфраструктура“ чрез сайтовете www.vinetki.bg, www.tollpass.bg, www.digitoll.bg, www.epay.bg, www.yettel.bg, www.A1.bg, www.vivacom.bg, www.tollbg.eu, както и на каса в мрежата на мобилните оператори А1, Yettel, Виваком, Български пощи, Easy Pay, Fast Pay и в бензиностанциите „Лукойл“, „Петрол“, ОМВ, ЕКО, Круиз, Бенита, Газпром, Ромпетрол, Шел, Инса Ойл, ВиЕм Петролиум, сервизни центрове „Тахо Венци“, застрахователния брокер „Ай енд Джи Иншурънс Брокерс“ ООД, от терминалите “Cashterminal” в мрежата на “Интеркапитал груп” или чрез мобилните приложения ОББ мобайл и TollPass. При купуването на е-винетка е необходимо потребителите внимателно да преглеждат и проверяват въведената от тях или от съответния служител информация преди да потвърдят финалното плащане.
Отговорността за попълване на коректна информация за номер на пътното превозно средство, категорията му и периода на валидност на винетката е на собственика или ползвателя му. В случай на неправилно декларирани данни се счита, че не е заплатена дължимата винетна такса за съответния автомобил. Вписването на символите от регистрационния номер може да бъде и на кирилица, и на латиница, но да съответства на символите в самия регистрационен номер. При изписването на номера се въвеждат само букви и цифри. Символите 0 (нула) и О (буква О) не са взаимозаменяеми. За цифра от номера трябва да се изпише 0 (нула), а за буква - „О“. В случай че регистрационният номер съдържа тире, точка или интервал, те не се въвеждат. Kогато при издаването на електронна винетка е допусната грешка при деклариране на не повече от три символа и/или липсва символ от регистрационния номер на пътното превозно средство, включително на държавата, в която е регистрирано, или на неговата категория, се позволява корекция от съответните длъжностни лица. За да бъде извършена корекцията, е необходимо винетката да е все още валидна и да бъде подадено заявление за промяна на допусната техническа грешка по реда на чл. 10а, ал. 3б от ЗП от страна на собственика или ползвателя.
Директният линк към него е ТУК. Заявленията могат да се подават до Агенция „Пътна инфраструктура“, Национално тол управление на адрес: гр. София, бул. „Никола Петков“ №86, в 27-те областни пътни управления или на електронен адрес: info@bgtoll.bg.