Капитан далечно плаване: Корабите не са каруци, които могат да тръгнат веднага след 90-дневен престой

Кадър: Нова телевизия
share

Изтеглянето на моряците от Украйна бе сложно, но това, което предстои с корабите ни, ще е нещо, с което не сме се сблъскали. Има реалните проблеми за изтеглянето на корабите, да не говорим за екипажа. Проблемът е как ще се осъществи логистиката и български екипаж да се качи на кораба. Ще има подводни камъни. Това заяви капитан далечно плаване Христо Папукчиев в предаването „Денят на живо“ по Нованюз.

Всичко по темата:
Руската инвазия в Украйна 13423

Думите му са по повод призива на Русия блокираните търговски кораби в украинските пристанища да се изтеглят.

Той посочи, че от една голяма застрахователна компания по-рано е обявила че Русия не е в състояние да осигури безопасното напускане на пристанището.

Русия призова собствениците на чуждестранни кораби в пристанището на Мариупол да ги изведат

Капитан Папукчиев обясни, че корабите, които са били в пристанището повече от 90 дни трябва да имат време за пренастройка на двигателите. „Изисква се поддръжка на корабните механизми, нужно е да се направи профилактика. Когато става дума за обездвижване на кораба е нужно време преди корабът да бъде задвижен отново. Когато се влиза в такъв експлоатационен сън, съществува риск за екипажа. От 90 дни в района се води война. Тези кораби не са каруци, които могат да тръгнат веднага“, предупреди той.

От думите му стана ясно още, че цените за наем на търговските кораби са се повишили.

Според Капитан Папукчиев съществува риск от прекъсване на логистичните вериги и звена, пренасочване или търсене на нови стоки и направления, ако конфликтът в Украйна ескалира.


 

Всичко по темата:
Руската инвазия в Украйна 13423

Водещи новини

Още новини