Знаете ли, че всяка секунда по света се изхвърлят неправилно десетки хиляди фасове, за чието разграждане са нужни между 3 месеца и 15 години. А колко стряскаща звучи възможността след 10 години в океаните да има повече цигарени фасове, отколкото риба?
За да алармира за глобалния проблем с неправилното замърсяване с цигарени филтри, през лятото на миналата година, Филип Морис България стартира информационната кампания #ПромениКартинката. Тя цели да повиши информираността за замърсяването на околната среда с неправилно изхвърлени цигарени фасове и да провокира към отговорно потребителско поведение.
“Свикнали сме да виждаме фасове навсякъде около нас, защото всяка четвърта изпушена цигара попада в парка, на улицата или на плажа, вместо в кошчето”, разказва Диляна Якова, мениджър регулации и устойчиво развитие във Филип Морис България и допълва: “Вярваме, че е наша отговорност да променим нагласите в обществото към този проблем и да провокираме промяна в поведението на потребителите, за да се справим с него. Това е целта на всички инициативи и акции в страната, които организираме като част от информационната кампания #ПромениКартинката.”
Кампанията стартира с провокативни визии по 40 плажа на българското Черноморие, а през есента на 2021 г. бяха организирани доброволчески акции по почистване в 5 български града: Пловдив, Благоевград, Варна, Бургас и Русе.
Близо 180 доброволци, медийни партньори и поддръжници от местните общини се включиха в акциите, като събраха общо 620 кг фасове и други отпадъци от градските плажове и паркове.
През пролетта на 2022 г. инициативите продължават с призива да променим картинката и в кварталите на София, както и в други градове в страната. В #ПромениКартинката в твоя квартал ще се включат известни лица, които припознават каузата на информационната кампания. Сред тях са вокалистът на Остава Свилен Ноев,певицата Рут Колева, писателката, музикантка и радиоводещ Гери Турийска, журналистът и радио водещ Ники Кънчев и PR експертът Ива Екимова.
“В информационната кампания #ПромениКартинката ме спечели това, че тя цели да провокира всички да се замислят за това какво оставят след себе си. Както посланията на кампанията ни напомнят: „Ние ще отминем, но те - неправилно изхвърлените боклуци и фасове- ще останат“, споделя Ники Кънчев.
Научете повече за инициативата и проблема с неправилно изхвърлените цигарени филтри на: www.promenikartinkata.bg.
Материалът се публикува с подкрепата на Филип Морис България