В новия кабинет важно място ще заема Министерството на електронното управление, което ще има за цел въвеждането на електронно правителство.
"Работният ни ден ще започне с нещо, което беше открито преди няколко дни - критична уязвимост в софтуер, който потенциално се използва на много места в администрацията. Ще координирам откриването дали реално съществува такъв проблем, за да предотвратим потенциално изтичане на данни. Такива уязвимости се откриват често, но тази е доста критична. Тя е открита в софтуерна библиотека, която е част от различни системи", каза министърът на електронното управление Божидар Божанов в студиото на сутрешния блок на Bulgaria ON AIR.
"Типичното нещо е отпадането на удостоверения за семейно положение, в някои случаи за наследници и за липсва на задължения. В момента ние сме куриер на администрацията, това нещо има възможност да отпадне доста бързо. Други удостоверения могат да отпаднат по-бавно, но тях ще ги анализираме впоследствие. Електронната идентификация ще е другото нещо, което ще стартираме. Имаме обещания в максимално кратки срокове - до 6 месеца, всеки гражданин да има удобно средство, с което да ползва електронни услуги. Дали то ще бъде лична карта или в телефон, или и на двете места, е технически детайл", допълни Божанов в ефира на Bulgaria ON AIR.
По думите му тази услуга ще бъде по-удобна от електронния подпис.
Попитан как ще осигурят по-бърза регистрация на автомобил, министърът на електронното управление отговори: "Със сигурност ще може да се запазва час за канал онлайн , всичко останало ще може да се плати онлайн - плащане на такси, включително екотаксите. Има и друга опция, която да обсъдим с колегите от МВР - изобщо да не се минава на канал, а да се минава на произволно ГТП в 7-дневен срок."
Божидар Божанов смята, че сините талони на автомобилите са пример за две законодателни промени.
"Първо - отпадане на синия талон като такъв, от него няма нужда. Той е абсолютно излишен и трябва да отпадне в максимално кратък срок. Другото интересно е, че върху него има печат, а моя работа ще е да отпадне изискването за печати в администрацията. А базата данни вече я има и пътните полицаи, например, могат да я използват. Защитата на данните там е много важна и всеки гражданин ще има достъп до историята за достъпа на своите данни. Кой, кога и на какво основание е разглеждал неговите данни. Ще може да се абонирате и за известие, ако някой прочита данните ви, спират ви полицаи - след 2 минути пристига SMS, че някой е видял данните ви за шофьорската книжка", подчерта той.
А в неговия ресор влиза и "Киберсигурност". Ведомството първоначално ще се намира в Администрацията на МС.