Капитанът на влекача „Кастор“ разказа неизвестни подробности за изтеглянето на "Вера Су"

Bulphoto/архив
share

Повече от месец карабът "Вера Су" беше заседнал в скалите край Камен бряг. Плавателният съд вече е изтеглен и се намира във Варна, но обществеността не знае много от подробностите за цялата операция по преместването.

„Това беше нестандартна операция. Рискът беше на всяка крачка. От риск за екипажа до риска за околната среда“, сподели капитанът на влекача „Кастор“ Андрей Стаев в „Тази сутрин“ по бТВ.

Довлякоха "Вера Су" до Варна 

Стаев ръководеше операцията по изтеглянето на „Вера Су“. По думите му акцията се е увенчала с успех заради координацията между различните институции.

Планът за спасяването на заседналия кораб край Камен бряг е имал „девет действия“. Не може да става дума за сравнение с операцията по освобождаването на заседналия наскоро кораб в датски води и изтеглянето на „Вера Су“. Край „Яйлата“ „всичко е скали“, което затруднява действията на спасителите, отбеляза капитан Стаев.

„Имаше сериозна опасност от пречупване на кораба. Капитан Динкин се занимаваше с конструктивната му устойчивост. „Хидроремонт“ направиха чудеса. Корабът беше стъпил на четири скали и две трети от него шаваха. 10 тона греди и всякакви конструктивни елементи бяха заварени, за да го укрепят. Това беше логистичен кошмар“, разказа Стаев.

Що се отнася до критиките за влекачите на БМФ, които извършиха операцията, Стаев заяви, че това са „страхотни машини“.

Неговият кораб „Кастор“ има мощност да тегли 40 тона, но той е използвал само пет от тях, защото ако е била използвана пълната мощност, „Вера Су“ е щял „да се разпори“, разкри Стаев.

Водещи новини

Още новини