Пред големи търговски обекти стартира кампанията „Ваучери за храна срещу ваксина“

Pixabay
share

От края на седмицата в София, Пловдив, Варна, Бургас и Велико Търново започват работа временни ваксинационни пунктове пред магазините на голяма търговска верига. Поставилите си ваксина срещу коронавируса ще получават ваучер на стойност 20 лева. 

Кампанията „Ваучери за храна срещу ваксина“ беше обявена миналата седмица. Здравните власти са осигурили екипи, които да имунизират на входовете на търговските обекти. Временните ваксинационни пунктове ще работят от 3 септември до края на месеца.

София и Варна водят по зараза от COVID-19, още 26 души с вируса починаха

Получилият ваучера може или да го използва за пазаруване, или да го дари в полза на фондация „BCause“, която помага на децата на медици и учители, починали от Covid-19, поясни пред БНР Ива Тафраджийска, мениджър корпоративни комуникации в търговската верига.

„Ще обособим специално място, най-вероятно контейнер, за да разположим екипите, които ще дойдат да ваксинират“, допълни Тафраджийска.

Гражданите във Велико Търново възприемат нееднозначно инициативата.

„Дотам ли го докараха с ваксинацията? Много зле е тази работа. Те правят ваксинация в пандемия, което според мен е абсолютна глупост.“

„Има доста хора с ниски доходи и това може би е стимул за тях, един вид да купят ваксинацията.“ „Който има желание, ще се ваксинира – било с ваучер, било без ваучер. Това е свободно желание на всеки гражданин.“

„Съмнява ме – заради 20 лева, че ще отидат да се ваксинират. Няма да може да стане това нещо.“ „Не виждам никаква връзка между ваучери за пазаруване, без значение на каква стойност са, и ваксинирането. От друга страна смятам, че трябва да имаме повече доверие в съвременната медицина.“

„Аз имам 15 приятели, които се ваксинираха, после по една седмица не са в час – повръщат, треперят, страшна работа.“

Проф. Гетов: Нивото на ваксинация в България е на страните от Третия свят

Според Ива Тафраджийска идеята не е гражданите да бъдат подтиквани или стимулирани, а ваучерът е жест на благодарност към отговорното поведение на клиентите.

„Не вярвам, че ако човек е взел решението за себе си да не постави ваксина, може да го стимулира каквото и да било.“ Според главния държавен здравен инспектор доц. Ангел Кунчев интересът към ваксините „рязко нараства“. 

Водещи новини

Още новини