Трябва да се изгради единна комуникационно транспортна схема, която да включва магистралите, нови ж.п. трасета. В частност за София трябва да се изгради единна комуникационно-транспортна мрежа с връзки с ж.п. транспорта и автомагистралите. Това заяви арх. Димитър Димитров от инициативите "Граждани за устойчиво развитие" и "Граждани за София".
По отношение на София Димитров каза, че с по-правилни действия може със същите средства да се реализира много повече, градът да стане по-удобен, предпочитан и пътуванията да станат удоволствие.
Архитектът е на мнение, че парите, които до момента са постъпили за реализирането на метромрежата и парите, които са дадени от общинския бюджет и от държавата, са пет пъти повече от стройността на построеното.
Според Димитров, ако е вярна информацията на Столичната община, че 350 хиляди граждани ползват метрото, значи за 300 дни това са повече от 100 милиона пътувания. 100 млн. пътувания по 1.60 лв. прави 160 милиона лева, пресметна Димитров и попита къде са тези пари. По думите му за пета поредна година ЦГМ е на дълбока загуба. Разходите ѝ са не повече от 21 млн.лева. Това е най-голямата дупка и най-голямото изтичане на средства без да се подобрява транспортната среда, подчерта Димитров.
Той каза също, че има отказ от ползването на метрото, защото то не е направено удобно за хората, междувременно задръстванията в града продължават. Метрото, по думите на Димитров, трябва да е хармонично и до него да има само едни вид довозващ транспорт.
"Всички трамваи и тролеи се махат и се заместват с екологични безвредни превозни средства", каза архитектът, цитиран от БТА.
Според него "тролеите са архаика, но все още съществуват, защото се държат от общински фирми, чрез които потъват огромни средства". Той цитира данни, според които повече от 600 милиона пътувания извършваме годишно с автобуси, трамваи и тролеи, а близо 100 милиона са пътуванията с метрото.
Сега с 85 млн.лв. ще ЦГМ ще направи система, която да може да таксува пътниците. Градският транспорт според Димитров трябва да бъде напълно безплатен. По темата за магистралите Димитров се обяви за спиране на строителните дейности и препроектиране на магистрала Хемус в участъка Дерманци - Велико Търново. Според архитекта участъкът между Плевен и Ловеч е неподходящ, паразитен и водещ до усложняване на движението. Това се вижда от пътните схеми и е очевидно, посочи архитектът.
Димитров поиска също и спиране и преработка на проектите на ж.п. инфраструктурата.