От информацията, която получих от командването на операцията, може да се заключи, че майор Терзиев не е оцелял след инцидента. Искам да поднеса съболезнавания на семейството му. Това сподели в студиото на "Лице в лице" по bTV служебният министър на отбраната Георги Панайотов във връзка с инцидента с падналия в Черно море изтребител МиГ-29 от състава на Военновъздушните сили на България.
,,На този етап не мога да съобщя нищо ново, продължават да бъдат издирвани останките на падналия самолет и в частност т.нар. черна кутия'', допълни той и разясни, че ако до четири дни тя не бъде открита, информацията ще бъде заличена от морската вода.
Нямаме данни за технически проблем. Предположенията могат да бъдат всякакви, просто трябва време. Това разследване не е лесно. Говорим за морска площ от около 40 кв. км., заяви още Панайотов и увери, че българските ВВС разполагат с достатъчно самолети, за да поддържат сигурно небето над страната ни.
,,Един от основните проблеми е свързан с поддръжката на настоящата техника. Имаме, например, проблеми с хеликоптерите "Кугър", защото летят малък процент от тях, тъй като трябва да се ремонтират. Очакваме скоро да се подпише договор за ремонт с фирма от Испания. Когато бъдат ремонтирани, ще можем да ги използваме всички, а не само някои, както сега'', уточни още военният министър.
Георги Панайотов коментира и темата с обществените поръчки, сключени по времето на предшественика му Красимир Каракачанов.
Не съм подведен, както твърди г-н Каракачанов. В този случай откровено и много ясно виждам едно политическо говорене. Не бива всички документи да се прикриват под грифа "Строго секретно", защото не цялата информация е строго секретна. Моите съмнения за това, че интересите на Министерството на отбраната не са защитени, са свързани основно с факта, че над 90% от обществените поръчки са правени с директно посочване на изпълнител, без да е правен конкурс, и то в рамките на един ден. Този ореол на секретност важи за половината от поръчките, свързани с покупката на Ф-16, отбеляза още служебният министър на отбраната.
Междувременно от Министерството на отбраната също потвърдиха за смъртта на майор Терзиев в официално съобщение до медиите:
При издирвателната операция се установи, че пилотът на изтребител МиГ-29 майор Валентин Терзиев е загинал на 9 юни при изпълнението на тренировъчния полет за стрелба по въздушна цел (светеща парашутна мишена) в нощни условия.
Майор Валентин Димитров Терзиев (47 г.) е на военна служба от август 1998 г. Завършил е Висшето военновъздушно училище „Г. Бенковски“ със специализация летец-пилот във ВВС. Целият му служебен стаж е преминал в 3-а авиационна база Граф Игнатиево, където последната му заемана длъжност е началник на щаб на ескадрила. Притежава класна специалност „военен пилот – първи клас“. Пилотирал е самолети МиГ-21 и МиГ-29. През годините е награждаван многократно от министъра на отбраната, началника на отбраната, командира на ВВС и командира на авиобазата. По време на службата си във ВВС и до последния си тренировъчен полет майор Терзиев изпълнява отговорно и професионално задачите по защита на неприкосновеността на въздушното пространство на България.
Министерството на отбраната изказва съболезнования на роднините и близките на пилота. Поклон пред светлата му памет!, написаха от Министерството на отбраната.