Прегазените от влак крави минавали на автоматичен прелез без бариери

Pixabay
share

Инцидентът с влака, който прегази стадо крави на линията Бургас - София, се е случил на автоматичен прелез без бариери, на който има достатъчно звукова сигнализация, а и машинистът дава такава по нормативна база. Това обясни Константин Азов от БДЖ пред Нова телевизия по повод инцидента, при който стопаните на крави влязоха в словесна саморазправа с машиниста.

Началникът на влака е служител на БДЖ, обясни Азов по повод критиките, че компанията не е изпратила хора на мястото на инцидента.

Трудно е да спре един влак, само локомотивът е над 80 т., с 4 вагона, минимум 1 км е спирачният му път, ако е с по-висока скорост и повече, обясни Азов. Кравата е с най-здравата костна система от животните и можеше да се случи излизане на влака от релсите, просто още не е бил набрал скорост, допусна той.

Влак блъсна стадо крави и уби 22 от тях в Сливенско

"На излизане от гара Кермен, на прелез със сигнализация, но без бариери, човек прекарваше сам голямо стадо от поне 100-ина крави. Чухме отпред влакът да свири и да набива спирачки, колкото е възможно, но няма как да спре на момента. Гледката беше шокираща", разказа Борислав Лазаров, който бил очевидец като пътник във влака. Кравите пресичали на прелеза, а влакът излязъл от завой. Според него няма как всеки да има достъп до линията.

Влакът спря в 6 часа без 2 минути. Час чакахме да дойде първата патрулка. Не се появи нито един представител на БДЖ, освен кондукторката и началник влак, допълни Лазаров.

Водещи новини

Още новини