Истинска кървава драма може да се разрази заради криминални опити за компрометиране от недобросъвестни служители в трамвайно депо "Искър" на една безвъзмездна инициатива, целяща качествена информация за пътуващите в трамвайна линия 20 и улесняване труда на водачите.
Историята започва през лятото на 2020 година, когато екипът от специалисти на Марио Евстатиев и Николай Александров започва мащабната реализация на проект "Нов живот за старите табели" по силата на който инсталират електронни маршрутни табели в доставените през 1990 година мотриси тип Т6Б5. Проектът е подкрепен и от Заместник-кмета по транспорт на София, а реализацията му дава съвсем различен облик на старите мотриси. Пътниците също се радват на промяната, тъй като до тогава, трамваите от модела, които обслужват линия 20 бяха с трудно видими пластмасови табели, често изгорели от слънцето и нечетими.
Самите информационни средства се монтират по начин и технология, одобрени от "Столичен електротранспорт" ЕАД.
Това обаче не пречи на опитите за компрометиране на безвъзмездния труд на експертите, които се оказват изправени пред сериозен проблем с компрометиране на монтажните елементи на челната електронна табела. Проблемът остава незабелязан до 11-ти април, когато нищо неподозиращ водач едва на е пратен в болница от внезапно падналата в следствие на компрометирани връзки 20 килограмова челна табела.
Експертите се самосезират и пристигат на място в депото, повикан е и началника, който обаче не приема казуса сериозно, а последващата проверка, която те сами правят установява общо 4 от 15 мотриси с компрометирано укрепване на челната табела, като последния случай е открит вчера 14.05.. Екипът е сезирал общинските власти. Призив за политическо решение от страна на отговорните фактори, те отправиха днес и чрез страницата си "ИБИС техници - София". Повод за призива е, че констатираните случаи на самоволни и опасни промени по монтажните елементи на информационните табели са окачествени като "дребни глупости", а адекватно разследване на казуса в депото не се извършва.
За да не се стигне до инцидент с пострадали, те настояват за адекватни мерки и дисциплинарни наказания на отговорните лица в депото, засилен контрол върху самоволните промени от страна на водачите по отношение на конструкцията на превозните средства, както и за елиминиране на политическото и синдикално лоби, което пречи на стъпките.
Текст и снимки: Марио Евстатиев