От ВМРО настояват линията да остане и да се ползва за градска железница, свързваща гара "Подуяне" с ж.к. "Хладилника", и теренът при гара "Пионер" да не се продава на частни собственици и да се изгради Национален железопътен музей.
Граждани от ж.к. "Дианабад" и ж.к. "Изток" поискаха линията да бъде махната и там да се изгради велоалея, предаде Дарик.
По време на протестите директорът на Национална компания "Железопътна инфраструктура" Милчо Ламбрев определи като нерентабилна идеята жп линията да бъде запазена.
Транспортният министър Ивайло Московски обеща на протестиращите среща през другата седмица, когато ще обсъдят идеите им. Дотогава линията няма да се демонтира. Министър Московски заяви, че ще подкрепи всяка разумна идея на Столичната община.
Сред другите искания на протестиращите са да се развива жп транспортът, който според тях е изоставен за сметка на автобусните превози, а тировете да се качват на вагони и от терминала в Свиленград да се стоварват в Калотина.
В отговор директорът на НКЖИ Милчо Ламбрев заяви, че мястото се ползва само за маневрен район, като там средно месечно се движат по 9 вагона. Ламбрев каза още, че Световната банка изисква от България да премахне част от жп линиите, за да получи заем за нова и модерна техника. Като аргумент той каза още, че така ще се намалят ежедневните разходи за линията и ще се прекратят посегателствата върху нея.