БДЖ подкрепи създаването на Пътнически консултативен съвет

Булфото/Архив
share

БДЖ подкрепи идеята за създаване на Пътнически консултативен съвет за обслужването с железопътен транспорт в България. Това се случи по време на първото онлайн заседание на Съвета, съобщиха от пресцентъра на БДЖ.

Проектът е по идея на активни млади хора, които редовно използват БДЖ и имат желание за диалог с управленския екип на дружеството с цел да се обсъждат възможности за подобрения в предлаганата транспортна услуга, които са от най-голяма необходимост за клиентите на превозвача. Пътническият консултативен съвет се създава по добрия пример на други европейски железопътни оператори. Идеята е веднъж на няколко месеца представителите на съвета да провеждат дискусии по належащи за подобряването на условията за пътуване на клиентите на БДЖ въпроси. Създаването на консултативния съвет е от изключителна важност за БДЖ, тъй като именно редовно пътуващите клиенти могат да бъдат най-добрия коректив за дейността на дружеството.

Борислав Веженов, Добрил Тошев, Николай Колев, Кристиан Ваклинов и Петър Делчев са създателите на Съвета, част от които работят в системата на железопътния транпорт. Те пътуват редовно с влакове из страната и имат пряко наблюдение върху пропуските в качеството на услугата и потребностите на клиентите. Консултативният съвет ще се председателства на ротационен принцип от всеки един от членовете, които ще представляват отделни региони на страната.

БДЖ представи финален вариант на График за движение на влаковете за 2021 г.

Създаването на пътнически консултативен съвет е поредната крачка към подобряването на предлаганата от БДЖ услуга след внесените дигитални улеснения за клиентите и поетапното подновяване на подвижния железопътен състав. В тази връзка, на участниците в Съвета ще бъде предоставен достъп до внедрената в БДЖ Корпоративна информационна система за стратегически анализи. Въпреки отлагането на част от условията в Регламент (ЕО) № 1371/2007 на Европейския парламент и на Съвета относно правата и задълженията на пътниците, използващи железопътен транспорт, в частта му за изплащане на обезщетения при закъснения на влаковете, които пътуват на територията на страната, БДЖ изпълнява голяма част от заложените в Регламента условия и се стреми да бъде все повече клиентоориентирана и социално отговорна компания.

Чрез постоянния стемеж към подобряване и модернизиране на предлаганата услуга БДЖ ще може да приложи изцяло Регламент (ЕО) № 1371/2007 на Европейския парламент и на Съвета през 2026 г., от отлагането на който се възползват и повечето железопътни оператори в държавите, членки на ЕС.

Водещи новини

Още новини