Променят се спирки на столичния градски транспорт

Булфото (архив)
share

Столичният общински съвет /СОС/ прие днес доклада, относно промяна на спирки на масовия градски транспорт на територията на Столичната община, съобщават от съвета.

Открива се нова двупосочна спирка на ул."Алабин" в района на Съдебната палата, която да обслужва трамвайни линии с номера 4 и 10. Нова двупосочна спирка на "Милин камък" се разкрива при кръстовището с бул. "Свети Наум" за автобусни линии 94 и 102. Нова еднопосочна спирка "Софийски университет (М)" се разкрива на бул. "Васил Левски" за тролейбусни линии 1, 2, 3, 5 и 8. Предвид постигане на по-добра свързаност между наземния градски транспорт и метромрежата, както и подобряване на пропускливостта на бул. "Св.Наум", се измества спирка "Хотел Хемус" с код 2329 с 50 метра назад към кръстовището на бул. "Св.Наум" и бул. "Черни връх" върху острова пред хотел "Хемус".

С цел ускоряване на трамвайна линия 8, синхронизация на трамвайните линии 3, 8 и 10 по бул. "Александър Стамболийски", както и осигуряване на по-дълги почивки на ватманите на обръщателното колело "Люлин 5", се закриват за редовно ползване спирките "бул. Александър Стамболийски" с кодове 0708 и 0709. Те се намират на изолирано място и се обслужват само от трамвайна линия 8, без връзка с останалите линии на градския транспорт в района. Предвид минималното разстояние между спирки "ул.Освобождение" и "бул.Възкресение" (около и под 150 метра), двупосочно, и с цел ускоряване на четирите преминаващи линии на градския транспорт, двупосочната спирка "бул. Възкресение" с кодове 0305 и 0306 ще бъде закрита.

По повод доклада, зам.-кметът по транспорт Кристиян Кръстев коментира, че голямата цел на Столична община е въвеждането на единна система за градски транспорт, която не само да замени старите системи за контрол и валидиране, а и да даде достъп до информация за натовареността и интензитета на обществения транспорт. Системата за мониторинг ще обхване не само превозните средства, но и спирките от градския транспорт. "Основата на подобни доклади трябва да бъде дискусия кои количествени и качествени показатели трябва да бъдат заложени, за да постигнем максимално добри показатели. След въвеждане на тикет системата от началото на следващата година, ще започнат да се натрупват емпирични данни, но дотогава ние трябва да работим за подобряването на градския транспорт", каза още ресорният зам.-кмет.

Той посочи още, че с новата тикет система ще стане ясно къде е необходимо приоритизация на линиите, къде трябва да има бус ленти. Видеонаблюдението, което системата ще осигури, ще увеличи сигурността на водачите и пътниците, както и ще служи за преброяване на пътникопотока.
 

Водещи новини

Още новини