Високите цени на бензина и дизела през последните няколко години принудиха огромна част от българите, които използват ежедневно автомобилите си, да потърсят по-евтина алтернатива на гориво.
Така съвсем логично върху все повече коли на задното стъкло се появи триъгълниче, което обозначава, че автомобилът се движи с газ пропан-бутан или метан. Освен това експлоатационният пробег между смяната на маслото се удължава с 50%, т.е. над 15 000 км, тъй като детайлите в двигателя остават чисти. Поставянето на газова уредба и газов резервоар в колата крие своите рискове, пише "Монитор".
Ако се опитате да влезете в подземния паркинг на някой търговски център например, няма да ви пуснат. Причината е, че ако в паркинга възникне пожар и колата на газ се запали, ще се получи ефектът на бомба. Сама по себе си газовата бутилка не е опасна, но при катастрофа е възможно да попадне в пожар и да експлодира. Тъй като двигателят на колата е предвиден да работи на бензин, при поставяне на газовата уредба мощността му намалява с от 5 до 7% и понижава динамичните качества на автомобила. Самата експлоатация на автомобила се усложнява поради добавянето на допълнителна система. Поставянето на газова уредба изисква по-големи проверки на техническото състояние на автомобила, тъй като той е изложен на по-голям риск. Възникналите инциденти с автомобили с газови уредби принуждават законодателството в България постоянно да увеличава изискванията към техническото състояние на колите на газ.
От началото на годината бяха закрити пунктовете за тестване на газовите бутилки, като дейността им поеха пунктовете за годишен технически преглед. Това доведе до прекратяване на фиктивните проверки и повишаване на сигурността не само на притежателя на колата, но и на всички по пътищата. Въпреки това сега се планират нови промени, които максимално да обезопасят наличието на газова уредба в колата. Според новите разпоредби, които трябва да се приемат, вече ще се гледа и срокът на експлоатация на газовата бутилка, който е отразен от производителя, както и стриктно да се следи за това има, или няма знак, поставен на задното стъкло на автомобила, а също и документ за съответствие на монтажа с нормативните изисквания. Значително по-безопасни са автомобилите с фабрична газова уредба, които са произведени за експлоатация на бензин и газ. При тях най-често газовите резервоари са отвън и са обезопасени така, че при удар да се откачат. Ако газовата уредба е монтирана фабрично в завода производител, тя има и гаранция. Основното предимство на заводската газова уредба е точната и правилна настройка на системата и нейната професионална връзка с работата на бензиновия двигател.