20% ръст на оплакванията от некоректни застрахователи отчита през последните шест месеца Националната асоциация за защита на застрахованите, съобщиха от офиса на неправителствената организация. Според тях застрахователните компании масово ползват административен трик, за да плащат възможно най-ниско обезщетение за имуществени вреди по "Гражданска отговорност".
Застрахователите се позовавали на методиката за уреждане на претенции за обезщетения на вреди върху МПС-та, която действа от 2006 г. Този нормативен акт обаче определя само минималните цени, а не крайните. Застрахователите разчитат, че гражданите не познават нормативната уредба в детайли и така те им пробутват обезщетения по-малки от действителната стойност на загубите им.
Това коментира председателят на асоциацията Виталий Зарков. Застрахователят е длъжен да възстанови напълно сумите за ремонт на повредения автомобил, като фактурата трябва да бъде осребрена в пълния й размер в срок от две седмици, напомнят от асоциацията.
Според тях административните трикове, които жилят шофьорите ощетяват най-вече собствениците на леки автомобили. От неправителствената организация съветват застрахованите да се борят докрай за полагащата им се застрахователна премия. Само в началото на тази година неправителствената организация е помогнала на 12 души да получат обезщетенията си в пълен размер.
Жалбите срещу некоректни застрахователи скочили с 20%
- 23.04.2012 | 13:43
- 667