ВиК изпрати рекорна сметка за вода на 90-годишен пенцсионер. На абоната е било отчетено потребление от 640 кубически метра вода за 1408 лева.
Случаят доби популярност, след като дъщерята на пенсионера, пловдивчанката Милена Василева, се оплаква на омбудсмана Борислав Стаматов и в Комисията за защита на потребителите в София. Сметката е получена в началото на май.
„Омбудсманът ми изпрати копие от писмото, което е изпратил до началника на ВиК. В него се съобщава, че инкасаторите от ВиК не са идвали цяла зима и точно затова не сме разбрали, че има теч”, обясни г-жа Василева, цитирана от Марица.
На 2 юли инкасаторката за вода минала и отчела само 4 кубика използвана вода. Със съдействието на омбудсмана от дружеството монополист изпратили двама души да проверят водомера ѝ. Проверката показала, че всеки месец досега са ползвани 4 кубика, после разходът скача на 640, и после пак пада на 4.
„Смятам, че вината, че не е открито навреме теча ни е на ВиК. Ако бяха изпращали всеки месец инкасатор през зимата, а не по веднъж на 6 месеца, това нямаше да се случи”, категорична е Милена Василева.
Пловдивчанката е изпратила по електронен път жалба и до Комисията за защита на потребителите в София.
Проверката от водопроводчик показала спукана под мивката тръба. Милена према, че сметките са по показанията на водомера. Но пита защо инкасаторката не е минавала редовно през зимата. Ако течът е бил установен 3-4 месеца по-рано сметката е нямало да е толкова голяма.