„Системата на Пътна полиция работи и случаите, в които има разминаване са частни", заяви пред Нова телевизия Иво Писанов от отдел „Пътна полиция”.
Той обясни, че в над 90% от случаите на разминаване в системата - причината е неправилното попълване на платежното нареждане.
„Насоката ни с тези действия не е толкова към дължимите глоби, а към връчването на електронните фишове", каза Писанов.
„Ако ви бъде връчен фиш – това не означава, че хората не могат да продължат. С връчването на санкциите започва административно-наказателният процес. Проверката, която всеки може да извърши в нашата страница, показва дължимото от вас. Но ако една глоба не е връчена, то тя не е дължима”, допълни той.
По думите му на границите ще бъдат предприети организационни мероприятия, които да облекчат чакането при проверка на данните.
„Ако шофьорът има дължими глоби – отнема се книжката, свидетелство за регистрация и автомобилът се спира от движение. Автомобилът ще се спира от движение само, ако водачът е и негов собственик”, каза Писанов.
Ако пътниците имат дължими глоби те ще бъдат уведомявани, но няма да имат проблем да продължат пътя си. При плащане на глобата чрез онлайн банкиране или ПОС терминал, плащането ще бъде отразявано веднага в системата на МВР.
„Ако се е стигнало до там лицето да има незаплатени глоби, това означава, че е бил недобросъвестен. Той е имал достатъчно време да го направи и не е изпълнил това свое задължение”, завърши Иво Писанов.