МРРБ призовава гражданите да използват електронна комуникация

Pixabay
share

Министерството на регионалното развитие и благоустройството /МРРБ/ призовава гражданите да използват електронен път за комуникация. Всеки може да задава въпроси, да подава искания, жалби, както и да заявява услуги на следния e-mail адрес на ведомството: e-mrrb@mrrb.government.bg, както и чрез лицензиран пощенски оператор, по факс, или чрез Системата за сигурно електронно връчване, се посочва в прессъобщението на ведомството.

Всичко по темата:
Епидемията коронавирус (COVID-19) 33060

Телефонът на министерството е 02/9405900.

Продължава обслужването на клиенти и на място - в Центъра за административно обслужване с адрес: гр. София, ул. "Св.Св.Кирил и Методий" 17-19.

Ген. Мутафчийски: Няма да затворим границите за нашите сънародници

За осигуряване безопасността на гражданите и служителите на ведомството са осигурени необходимите предпазни средства, а в центъра клиентите се обслужват поетапно и на необходимото отстояние.

По електронен път могат да бъдат заявявани и получавани и услуги на Агенцията по геодезия, картография и кадастър чрез Кадастрално - административната информационна система - https://kais.cadastre.bg/ .

В електронен вариант услугите от кадастралната карта са общо 12, от Геокартфонд - 19, а извършваните справки са 13. Сред тях, освен предоставянето на скица на имот или схема на самостоятелен обект, са също нанасяне на настъпили промени в кадастрална карта или в кадастралния регистър на недвижимите имоти, предоставяне на извадка от архивен план в цифров вид, справка по кадастрална карта и други.

Предоставяните от АГКК електронни услуги са същите като тези, които гражданите и бизнесът могат да получат на гише.

Изготвянето на заявените на място или онлайн документи отнема едно и също време в зависимост от срока на услугата - обикновена, за която са необходими 7 дни, или бърза, чийто срок е тридневен.

Чрез картата в КАИС, която е със свободен достъп, може да се потърси информация за имот или сграда по различни начини - чрез въвеждане на данни за адрес или чрез идентификатор, който е като ЕГН.

Предоставяните от агенцията услуги, които гражданите заявяват и получават електронно, са с 30 процента по-евтини от документите на хартиен носител, се посочва в прессъобщението и се дава пример, че едни от най-често търсените - издаването на скица на имот или схема на самостоятелен обект на хартия, струват 20 лв., а заявените и получени електронно - 14 лв.

Клиентите на АГКК могат да получат информация за документи по преписки на посочен от тях e-mail адрес.

Гражданите могат да подават жалби по електронен път и към Дирекция национален строителен контрол на електронната поща на ведомството: dnsk@dnsk.bg или формата за обратна връзка в сайта www.dnsk.bg.

Окомплектовани документи може да се изпращат и чрез куриер на адрес гр. София, бул. "Христо Ботев" 47 или до Регионалните дирекции строителен контрол в различните градове.

Novini.bg ви дава възможност да следите актуалните данни за смъртоносния китайски коронавирус в реално време:

 

Всичко по темата:
Епидемията коронавирус (COVID-19) 33060

Повече за Коронавирус

Водещи новини

Още новини