Шефът на АПИ не смята, че е виновен за проблема с винетките

Булфото (архив)
share

Не правя номера на премиера. Опитвам се да изпълнявам задълженията си по тол системата. Процесът не е толкова елементарен. Още миналата година отправихме искане до всички общини в държавата да уточнят своите граници за тол системата. Това заяви в сутрешния блок на БТВ шефът на управителния съвет на Агенция “Пътна инфраструктура” Георги Терзийски. 

"151 км са спорните участъци. Вчера Столична община депозира искането за изваждането на тези участъци, в които не се иска винетна такса. Освен самият обхват на участъците, трябваше да се направи и анализ на разходите, които трябва да компенсираме заедно със СО", разкри шефът на АПИ.

АПИ вбеси Борисов: Номерца ли ще ми правите?

"Камерите имат различен режим на действие – винетка, тол или комбинирано. Има и такива само за мониторинг на движението. Няма глобени шофьори от участъци край София. Имам информация от националното тол управление, че тези участъци, обект на преговори, нямат нито един генериран фиш от 17 февруари досега", разкри Терзийски. 

"Вчера проведох разговор с кметовете на коментираните населени места - Бистрица, Панчарево, Банкя и др. Уверих ги, че няма да има винетна такса", допълни шефът на АПИ.

"Да, има напрежение, а премиерът е в правото си да даде оценка. Не смятам, че имам вина за това, че една година не се е постигнало споразумение. След забележката на Борисов, почувствах, че има грешки в работата ми. На близките им също не им стана приятно, но това са рисковете на управлението. Не се чувствам като глашатай, а като човек, който се опитва да накара една система да заработи в режим на дефицит от време и хора", каза още той.

Столична община: Няма да се глобяват жители на Нови Искър без винетки

"АПИ премахва райони от винетни такси, но общините ще си плащат за поддържане на пътната инфраструктура. Поддържането струва пари, а АПИ харчи приходите си за ремонт на пътищата. Годишната винетка от 97 лв. струва на един шофьор дневно  23 стотинки. Балансът от ниски приходи и поддръжка на пътищата е труден", разкри шефът на управителния съвет на Агенция “Пътна инфраструктура”. 

"Автобусите от градския транспорт ще плащат за винетки, които засягат районите извън населените места", завърши Георги Терзийски.

Аврамова: Никой не е глобявал за шофиране без винетка около София

Водещи новини

Още новини