Проф. Олег Асенов от Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ представи ТОЛ системата пред членовете на Българското обединение на шофьорите, предаде репортер на NOVINI.BG.
Целта на ТОЛ системата е да се увеличат постъпленията от пътни такси, за да се използват парите за по добра поддръжка. "Целта не е в някакъв смисъл да има глоби и санкции", обясни Асенов.
По думите му идеята е да се отговори на всички въпроси и да се дадат подходите, методите и формите, с които всеки един да може да намери собственото си място и собствения си начин и избор на таксуване.
В бъдеще моделът на ТОЛ системата ще бъде изцяло насочена към подобряване на пътната инфраструктура и намаляване и на произшествията.
Олег Асенов, АПИ
Маршрутната карта ще улеснява шофьорите, информира Олег Асенов. По нея те ще могат да видят какви са таксите и кога може да се плати преди да тръгнат на път.
Германия, Швейцария, Словакия и Унгария са част от другите държави с такъв тип модел на ТОЛ система, която и България е избрала.
"Налице са всички организационни условия ТОЛ системата да стартира от 1 март. План Б няма", обясни Олег Асенов и поясни, че задължението му е системата да заработи тогава, когато трябва. "Няма да коментирам закона и нещо, което е свързано със законовите разпоредби". "Трябва да се случат някакви извънредни събития, за да не тръгне на 1 март", заяви още Асенов.
"Доверието се гради трудно, но когато има последователност - това може да стане. В целия процес на въвеждането на ТОЛ системата обаче ние постигнахме всичко плавно", заяви Асенов.
NOVINI.BG припомня, че ТОЛ системата ще стартира с такси, които превозвачите предложат и с намален наполовина обхват – само върху автомагистрали и първи клас пътища (около 3 100 км). След три месеца експлоатация ще бъдат направени анализи на ТОЛ системата и те ще покажат дали с по-ниски тарифи и редуциран обхват, приходите, които държавата очаква от ТОЛ такси ще бъдат същите като вече заложените в бюджета. Очакват се приходи от около 40-60 млн. лв. месечно от ТОЛ такси, което на годишна база прави около 450 млн. лв.