През изминалата 2019 година в РИОСВ-Пловдив са регистрирани 686 жалби и сигнали, като постъпилите по електронна поща или чрез "зеления телефон" са 591 на брой. Това съобщиха от пресцентъра на инспекцията.
Всички те са били своевременно обработени съгласно действащите правила в екоинспекцията. Най-активни при подаването на сигнали гражданите са били през септември и октомври, като по-голямата част от тях са представители на неправителствени организации и други институции.
Жалбите и сигналите са подавани чрез обикновена и електронна поща, факс, на място в екоинспекцията, по "зеления телефон" и устно, чест са препращани и от телефона за спешни повиквания 112. Има и случаи, в които екоинспекторите са се самосезирали от публикации в медиите или социалните мрежи, се казва още в съобщението. По отношение на темата най-често сигналите са за замърсявания и нерегламентирани дейности с отпадъци, наличие на неприятни миризми и пушек, замърсяване на водите.
Проверките са провеждани в максимално кратък срок - от 1 час до 10 дни след регистрацията им. При необходимост са правени мотивирани предписания за отстраняване на нарушенията, съставяни са актове за установяване на административни нарушения и са налагани принудителни административни мерки. В тези случаи са стартирали административно-наказателни процедури.
Тенденцията през последните години е възходяща - за сравнение през 2018 екоинспекцията е алармирана 536 пъти, а през 2017 - под 500 пъти.