Автошколи масово режат часовете за кормуване. Целта е да се пести гориво или заплати. Това заявиха експерти от бранша.
"В момента има сив сектор, при който някаква част от автошколите не обучават 31 часа. Обучението се удостовверява с едни картони, масова практика е да се подписва, без да има дата и час.
Изкарваш 15 часа и ти казват: "А, ти си караш много добре, дай да те пускаме на изпит", обясни Илия Тодоров от Асоциацията на пострадали при катастрофи.
Председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България Красимир Геогриев обясни, че много млади шофьори не са наясно с правилата. По думите му листовките се назубрят и дефакто курсовете не предоставят адекватна теоретична подготовка.
"Честа практика е: "Идвам да се запиша за книжка", не да се научат да шофират", коментира Георгиев.
Той похвали и министър Желязков. По думите му транпортният министър е първият с воля да се реформира секторът.
Иначе експертите настояват часовете за кормуване да се увеличат, да има шофиране по магистрали, при влошени метеорологични условия и по тъмно.