Нови обекти от културното ни наследство ще бъдат включени в рекламата на българския туризъм.
Това заяви зам.-министърът на туризма Иво Маринов на откриването на втората кампания „Чудесата на България”. Сред тях може да са мартеницата, кукерите, Еньовден и други.
„Новите кандидатури на България за обекти под закрилата на ЮНЕСКО ще актуализират националната индикативна листа на материалното ни културно наследство и ще оформят нова - за нематериалното”, посочи Маринов.
Чрез специална онлайн платформа от 22 март до 22 април класация на новите обекти ще направят първо специалистите. Всеки от тях ще подреди по 20 обекта от материалното и от нематериалното наследство на България. Забележителностите, събрали най-много гласове, ще бъдат подложени на национално онлайн гласуване в сайта „Чудесата на България” във времето от 23 април до 3 октомври.
Резултатите от вота на обществеността ще станат ясни на заключителна церемония в края на септември в НДК, информира Новинар. Финалистите в класирането ще бъдат представени от културното министерство пред ЮНЕСКО.