Паяците влизат в кварталите, съобщи в интервю за в. "Монитор" Елен Герджиков, председател на СОС.
„По отношение на цената на синята зона бих искал да коригирам едно възпроизвеждащо се недоразумение. Реално въведената нова синя зона е много по-малка от съществуващата, тя е историческият център на града. Само там цената се вдига, иначе навсякъде другаде запазваме цената, но зоната вече ще се нарича зелена. Искам да поясня и още нещо – не вдигаме цената, за да печелим, а за да ограничим колите в центъра до поносимото им за софиянци присъствие. Пък и всички пари, които събираме от столичани, са за тях. С приемането на двете наредби фактически финализираме един етап за решаването на един от най-тежките проблеми на града – изключително бързото увеличаване на жителите на София и съответно на автомобилите.
Крайно време беше да сложим ред, да оптимизираме пространството и местата за паркиране, да стимулираме хората да използват минимално личните си автомобили в идеалния център на града, да намалим задръстванията. Естествено, че предвиждаме и други мерки. Те са записани в Генералния план за организация на движението, който приехме наскоро, както и в Плана за устойчиво развитие на градската мобилност, който предстои да разгледаме на следващата сесия на СОС. А и както знаете, промените в зоните за паркиране влизат в сила след 1 септември, когато ще бъдат пуснати буферните паркинги.
В момента изграждаме четири до самите метростанции на „Цариградско шосе”, на „Джеймс Баучър”, до Централна гара и в „Обеля”. Те ще дадат възможност за паркиране на още около 3000 автомобила. Паркингът до стадион „Васил Левски” е вече готов, довършват се само ел. инсталациите, ВиК и климатичните системи и ще бъде пуснат в експлоатация съвсем скоро. Той е за около 150 паркоместа,” разкрива още пред всекидневника Елен Герджиков.